اسپاتیفای پلتفرم صوتی AI Sonantic را به دست آورد

Spotify رسماً از خرید پلتفرم صوتی Sonantic با هوش مصنوعی (AI) خبر داد.

سرویس سرگرمی صوتی مستقر در استکهلم امروز از قصد خود برای به دست آوردن کسب و کار مستقر در لندن پرده برداری کرد و Sonantic را به عنوان یک پلتفرم صوتی پویا با هوش مصنوعی توصیف کرد که صداهای متقاعد کننده، ظریف و به طرز خیره کننده ای واقع گرایانه از متن ایجاد می کند.

Sonantic از زمان ورود به صحنه در سال 2018، ویدیوهای متعددی را منتشر کرده است که فناوری هوش مصنوعی خود را به نمایش می گذارد، از جمله کلیپ هایی از “مکالمات” شامل صداهای تولید شده توسط رایانه. در گواهی دیگری بر کیفیت و کاربردهای بالقوه این تصاویر از گفتار انسان، Sonantic از ضبط‌های آرشیوی جهت بازسازی صدای Val Kilmer برای Top Gun: Maverick استفاده کرد.

Spotify با در نظر گرفتن این نکات، گفت که فناوری Sonantic به آن اجازه می‌دهد «با تکیه بر قابلیت‌های فنی موجود، تجربه‌های باکیفیتی برای کاربرانمان ایجاد کند».

مدیران اجرایی سرویس استریم با تشریح این ساخت‌وساز، وجود «فرصت‌های بالقوه متعددی برای قابلیت‌های تبدیل متن به گفتار در سراسر پلتفرم ما» را تأیید کردند.

اما جدای از اشاره به امکان استفاده از فناوری صوتی “برای ارائه زمینه به کاربران در مورد توصیه های آتی هنگامی که آنها به صفحه نمایش خود نگاه نمی کنند” و کاهش “موانع ایجاد تجربیات صوتی جدید”، Spotify در مورد برنامه های کاربردی بالقوه بسیار گسترده از Sonantic بود.

زیاد سلطان، معاون شخصی‌سازی Spotify در بیانیه‌ای گفت: «ما واقعاً در مورد پتانسیل آوردن فناوری صوتی هوش مصنوعی Sonantic به پلتفرم Spotify و ایجاد تجربیات جدید برای کاربران خود هیجان‌زده هستیم. این ادغام ما را قادر می سازد تا کاربران را به روشی جدید و حتی شخصی تر درگیر کنیم.»

با وجود مشخصات مبهم نقش Sonantic در Spotify – که مدت‌هاست منابع را در هوش مصنوعی می‌ریزد – این خرید نشان‌دهنده جدیدترین بازی‌های اخیر در زمینه هوش مصنوعی در صنعت موسیقی است.

هوش مصنوعی در حال حاضر همه نوع عملکردهای پشت صحنه موسیقی را انجام می‌دهد، از پرکردن ابرداده‌های آهنگ‌ها گرفته تا طبقه‌بندی صدا بر اساس ویژگی‌های فنی آن، جداسازی اجزای آهنگ‌ها و تصمیم‌گیری برای امضای هنرمندان. و با توسعه فناوری مرتبط و تداوم رسیدن سرمایه فراوان به این بخش، به نظر می رسد سهم هوش مصنوعی در موسیقی در حال رشد است.

بلافاصله – و به طور قابل توجهی برای هنرمندان – هوش مصنوعی نیز شروع به تأثیر مستقیم بر جنبه خلاقانه موسیقی می کند.

ربات‌ها اکنون می‌توانند فورا آهنگ‌هایی بنویسند که سبک شعر حرفه‌ای‌های موسیقی واقعی را تقلید می‌کند. مطمئناً کار تولید شده ناهموار است، اما نشانه این است که کیفیت آن در آینده ای نه چندان دور به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت.

شرکت فناوری موسیقی Splash با تمرکز روی Roblox، در نوامبر گذشته، پس از جمع آوری 20 میلیون دلار، توضیح داد: «با استفاده از Splash Pad، ابزار بصری مجهز به هوش مصنوعی ما، بازیکنان می توانند موسیقی با کیفیت بالا را در عرض چند دقیقه بسازند و اجراهایی را برای مخاطبان زنده در داخل باشگاه های مجازی اجرا کنند.»

برخی از این «موسیقی‌ها» به نتایج قابل توجهی در سرویس‌های استریم دست یافته است، سرویس‌هایی که صرف نظر از اینکه آهنگ‌ها با ساز یا رایانه ساخته شده‌اند، همان هزینه را دارند. علاوه بر این، اپل در فوریه سال جاری استارتاپی به نام AI Music خریداری کرد و پلتفرم موسیقی Soundful تقریباً 4 میلیون دلار از حامیانی از جمله Universal Music در ماه آوریل کاهش داد.

ساوندفول تصریح کرد: «سازندگان مشتاق با حداقل تجربه اکنون می‌توانند با استفاده از Soundful برای ایجاد سریع ایده‌ها یا قلاب‌ها و بسترهایی برای ایجاد خلاقیت و سبک خود، حرفه‌ای به نظر برسند.» با استفاده از دکمه Create، کاربران می‌توانند از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی Soundful برای ایجاد آهنگ‌های منحصربه‌فرد با الهام از سبک انتخابی خود استفاده کنند.»

با توجه به اینکه هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه برای بازآفرینی صدای آواز یک هنرمند متوفی نیز استفاده شده است – و با توجه به اینکه برخی از لیبل‌های اصلی پشت گروه‌هایی که اعضای آن‌ها نوازندگان یا مردم واقعی نیستند، جمع می‌شوند – تاثیر هوش مصنوعی در موسیقی رو به جلو می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed