اسپاتیفای قصد دارد تبلیغات سیاسی را در سال 2020 با نزدیک شدن به انتخابات ایالات متحده متوقف کند.

Spotify Technology SA روز جمعه اعلام کرد که فروش تبلیغات سیاسی در پلتفرم پخش موسیقی خود را در اوایل سال 2020 متوقف می کند.

محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی پولی جهان، با نزدیک به 141 میلیون کاربر که در ماه اکتبر به پلتفرم پشتیبانی‌شده توسط تبلیغات آن متصل شدند، گفت که این توقف به پادکست‌های اصلی و انحصاری Spotify نیز ادامه خواهد یافت.

این اقدام که اولین بار توسط Ad Age گزارش شد، در حالی انجام می شود که مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر 2020 بسیار داغ شده است.

پلتفرم‌های آنلاین از جمله Facebook Inc و Alphabet Inc Google تحت فشار فزاینده‌ای برای اطلاعات نادرست پلیس در پلتفرم‌های خود قرار دارند و از انتشار تبلیغات سیاسی حاوی ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده جلوگیری می‌کنند.

توییتر تبلیغات سیاسی را در اکتبر ممنوع کرد و گوگل در ماه گذشته اعلام کرد که به تبلیغ‌کنندگان امکان هدف‌یابی تبلیغات انتخاباتی با استفاده از داده‌هایی مانند سوابق عمومی رای‌دهندگان و وابستگی‌های سیاسی عمومی را متوقف می‌کند.

سخنگوی Spotify در بیانیه‌ای به Reuters گفت: «در این مقطع زمانی، ما هنوز سطح لازم از استحکام در فرآیندها، سیستم‌ها و ابزارهایمان را برای اعتبارسنجی و بررسی مسئولانه این محتوا نداریم.»

«ما این تصمیم را با ادامه توسعه توانایی‌های خود ارزیابی خواهیم کرد.»

Spotify که فقط تبلیغات سیاسی را در ایالات متحده می پذیرفت، به سوال Reuters درباره میزان درآمد این شرکت از تبلیغات سیاسی پاسخی نداد.

خط مشی جدید، گروه های سیاسی مانند نامزدهای پست، مقامات منتخب و انتصابی، احزاب سیاسی، کمیته های اقدام سیاسی (PACs) و SuperPACS و همچنین محتوایی را که به نفع یا علیه آن نهادها حمایت می کند، پوشش می دهد.

Spotify همچنین تبلیغاتی را که از نتایج قانونی و قضایی حمایت می کنند را نمی فروشد.

این حرکت فقط برای فروش تبلیغات Spotify اعمال می‌شود، نه تبلیغات تعبیه‌شده در محتوای شخص ثالث، اگرچه این موارد همچنان مشمول سیاست‌های محتوای گسترده‌تر Spotify هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست