Spotify رسما “Concert Hub” خود را به یک “فید رویدادهای زنده” یکپارچهتر و در دسترستر تبدیل کرده است، که طبق گفتههای بالاتر به کاربران امکان میدهد “همه رویدادهای زنده” که به صورت محلی برگزار میشوند را کشف کنند.
سرویس پخش مستقر در استکهلم، که سال گذشته پخش زنده پولی را پذیرفت، امروز این پیشنهاد زنده جدید و بهبود یافته را شرح داد. پس از برجسته کردن بازگشت مداوم سرگرمیهای مبتنی بر جمعیت و نشان دادن اینکه «Spotify اینجاست تا به شما کمک کند نمایشی عالی را پیدا کنید»، این شرکت در پیامی ادعا میکند که این ویژگی «به شما کمک میکند تا از رویدادهایی که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید آگاه شوید.»
کاربران میتوانند «رویدادهای زنده» را جستجو کرده و روی «رویدادهای زنده» ضربه بزنند یا کلیک کنند تا به ویژگی مذکور دسترسی داشته باشند، صفحه بعدی شامل موقعیت مکانی فرد در بالای آن است. طرفداران میتوانند در صورت لزوم این مکان را تغییر دهند و این کانون نمایشهایی که «به شما توصیه میشود» و کنسرتهایی محبوب که «در نزدیکی شما» هستند را نشان میدهد.
ضربه زدن یا کلیک کردن بر روی تصویر یک کنسرت آینده – با تاریخ، روز، ساعت، مکان، نام هنرمند و عکس هنرمند – یکی از آنها را برای رویداد زنده به یک برگه انتقال میدهد.
از آنجا، یک ضربه یا کلیک دیگر، هر شخص علاقهمندی را به یک پلتفرم خارجی میبرد (که در حال حاضر شامل «Ticketmaster، AXS، DICE، Eventbrite، See Tickets، و موارد دیگر» است، که «موارد دیگر» شامل Songkick Warner Music و پیوندهای آن به گزینههای مختلف بلیط میباشد) که از طریق آن می توان بلیط ها را خریداری کرد.
این منبع گفت: «Spotify از فروش بلیطها از طریق این کانون رویدادهای زنده، کمیسیون و/یا هزینههای وابسته را به دست میآورد» و تلاش برای تقویت درآمد نشاندهنده یک جزء از برنامه این شرکت برای تولید 100 میلیارد دلار در سال در دهه آینده است.
همچنین در درازمدت، دیدن نحوه عملکرد «فید رویدادهای زنده» در برابر بازیکنان مطرحی مانند Bandsintown، و به طور جداگانه جایگزینهای در حال ظهور برای غولهای فروش بلیط، جالب خواهد بود. البته، Spotify میلیونها کاربر فعال ماهانه و علاقمند به موسیقی دارد – که احتمالاً بخش قابل توجهی از این افراد به طور منظم در بازار بلیط هستند.
علاوه بر این، مدیر محصول Spotify برای کشف رویدادهای زنده، Sam Sheridan، توضیح داد که این سرویس قصد دارد «حتی بیشتر تلاش کند تا کشف رویداد را مستقیماً در برنامه ادغام کند، حالا چه از طریق ابزارهای جستجوی پیشرفته تر، فرمت های لیست پخش جدید، یا ادغام های جدید در سطوح کلیدی. علاوه بر این، تصویری که در نسخه رسمی موجود است نشان میدهد که Spotify تاریخهای تور آینده را برای کاربران ایمیل خواهد کرد.
شایان ذکر است که در جمع بندی، پتانسیل قابل کشفی (از نظر پخش و پخش زنده) مرتبط با “فید رویدادهای زنده” برای نمایش های چند هنرمند قابل مشاهده است.
به عنوان مثال، Flogging Molly از لس آنجلس، در حال حاضر با بازیگرانی از جمله The Interrupters که امروز تک آهنگی با عنوان “Jailbird” منتشر کرد، در یک مسیر است. تعامل با تاریخ کنسرت در نمایه Spotify Floging Molly یا The Interrupters، کاربران را به صفحه بلیط توصیف شده می برد، از جمله تفکیک “صفحه”، که تیتر(ها) را شناسایی می کند و موسیقی آنها را به گروه های حامی آن وصل می کند.