سرویس استریم اسپاتیفای چیست و چگونه استفاده کنیم؟

سرویس استریم اسپاتیفای چیست و چگونه استفاده کنیم؟

اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های استریم موزیک در سراسر دنیا می‌باشد که در حال حاضر میلیون‌ها کاربر فعال را به خود جذب کرده است؛ به عبارتی می‌توان اسپاتیفای را پرچم دار حوزه پخش موزیک در دنیا دانست که با قابلیت‌های بی‌شمار خود توانسته جایگاه ویژه‌ای را در میان طرفداران موسیقی به دست آورد. اگر آشنایی جزئی با سرویس‌هایی مانند اسپاتیفای داشته باشید بدون شک واژه استریم نیز به گوشتان خورده است؛ در ادامه مطلب ما به صورت جامع به این سؤال می‌پردازیم که سرویس استریم اسپاتیفای چیست و نحوه کار کردن با آن را آموزش خواهیم داد.

اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای یک نرم افزار آنلاین برای پخش موزیک، پادکست و موزیک ویدیو می‌باشد که امکان دسترسی به میلیون‌ها قطعه آهنگ از خوانندگان سراسر دنیا را به کاربران می‌دهد. سرویس اسپاتیفای در دو حالت رایگان و پرمیوم برای کاربران قابل استفاده می‌باشد که نسخه رایگان به دلیل دارا بودن تبلیغات آزار دهنده و همچنین محدودیت‌های زیاد در دسترسی به موسیقی‌های دلخواه کاربران کارایی چندانی نخواهد داشت به همین دلیل کاربران با پرداخت اشتراک‌های ماهیانه می‌توانند نسبت به پرمیوم کردن اکانت خود اقدام نمایند. دسترسی به آرشیو میلیونی، کیفیت بی نظیر پخش موسیقی، ایجاد پلی لیست دلخواه، حذف کامل تبلیغات، پیشنهاد دادن موزیک‌ به کاربر مطابق با سلیقه او از جمله امکاناتی است که این پلتفرم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا لذت گوش دادن به موسیقی دلخواه خود را بدون محدودیت تجربه کنند.

استریم در اسپاتیفای

استریم موسیقی چیست؟

استریم در لغت به معنای جریان و جاری شدن می‌باشد و در حوزه تکنولوژی استریم در واقع به معنای انتقال مداوم فایل‌ها از سرور به مشتری می‌باشد. به عبارتی پخش استریم زمانی است که کاربران در حال تماشا کردن تلویزیون و یا گوش دادن به پادکست و یا موسیقی می‌باشند و عمل پخش استریم با اتصال به اینترنت در رسانه مولتی مدیا در سرویس گیرنده انجام می‌گیرد.

به عبارن ساده‌تر می‌توان این گونه بیان کرد که هنگامی که به صورت آنلاین در حال تماشای فیلم و ویدیویی در آپارات و یوتیوب هستید و در همان لحظه روی این پلتفرم محتوای مورد نظر در حال پخش شدن می‌باشد استریم در حال اتفاق افتادن است؛ در واقع در این حالت شما بدون دانلود کردن فایل مورد نظر و بدون اینکه محتوای مربوطه فضایی از سخت افزار دستگاه شما را به خود اختصاص داده باشد در حال استفاده کردن از آن هستید.

استریم کردن با دانلود کردن بسیار متفاوت است؛ در حالتی که شما یک محتوا را دانلود می‌کنید به صورت عمده تا پایان یافتن کار و دانلود تمام محتوا نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و پس از دانلود محتوای مورد نظر در دستگاه شما ذخیره می‌شود و مقداری از فضای آن را به خود اختصاص می‌دهد و در زمانی که به اینترنت نیز متصل نباشید می‌توانید از آن محتوا استفاده نمایید. اما در حالت استریم قضیه کاملاً متفاوت است؛ شما با استریم کردن یک فایل در واقع آن را به صورت آنلاین در حال تماشا و یا گوش دادن به آن محتوا هستید بدون آنکه نیازی به دانلود و اشغال فضای دستگاه شما وجود داشته باشد.

استریم کردن آهنگ در اسپاتیفای

سرویس استریم اسپاتیفای چیست؟

سرویس استریم اسپاتیفای به عنوان محبوب‌ترین استریم موزیک در دنیا شناخته می‌شود که کاربران می‌توانند در این پلتفرم به صورت آنلاین و بدون نیاز به دانلود کردن موزیک به هزاران قطعه آهنگ دسترسی داشته باشند. برای گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خود در این برنامه تنها کافی است نام آهنگ و یا خواننده را جست و جو کنید و با یافتن آن بر روی قطعه مورد نظر کلیک کنید و آهنگ شروع به پخش خواهد شد. در حالت استریم کردن یک آهنگ نیازی نیست که کاربر منتظر بماند تا فایل به صورت کامل دانلود شود و سپس آن را گوش دهد بلکه بلافاصله پس از شروع شدن استریم آهنگ داده‌ها مربوط به قسمت بعدی آهنگ در پس زمینه شروع شده و می‌توان به صورت همزمان آن را گوش داد.

در صورتی که از ندانید که سرویس استریم اسپاتیفای چیست باید ابتدا فایل را به صورت کامل دانلود کنید و سپس اقدام به پخش کردن آن نمایید. این روش برای دسترسی به میلیون‌ها قطعه آهنگ که در اسپاتیفای وجود دارند کارایی چندانی نخواهد داشت و سبب اشغال شدن فضای زیادی از دستگاه شما خواهد شد و فراموش نکنید که یکی از بهترین قابلیت‌ها و شاخصه‌های بارز اسپاتیفای استریم فایل‌های موزیک می‌باشد که با استفاده از آن بدون دانلود فایل کاربر قادر به پخش کردن آن خواهد بود و در صورت نیاز می‌تواند به راحتی آن را رد کند و به محتوای بعدی گوش دهد. در واقع یکی از مهمترین عللی که سبب میزان محبوبیت زیاد برنامه اسپاتیفای در میان طرفداران موسیقی شده است همین سرویس استریم اسپاتیفای می‌باشد که کار را برای مشترکین بسیار راحت کرده است و در زمان او برای گوش دادن به موزیک و همچنین پیدا کردن فایل‌های دلخواه صرفه جویی می‌شود.

شما به راحتی می‌توانید هم در اکانت‌های رایگان و هم در اکانت‌های پرمیوم اسپاتیفای از این قابلیت بی‌نظیر استفاده نمایید؛ تنها کافی است در قسمت سرچ به جست و جوی موزیک مورد علاقه خود از خواننده محبوبتان بپردازید و فوراً آن را پخش و استریم کنید و در آن واحد لذت گوش دادن به فایل موسیقیتان را تجربه نمایید.

اگر جز آن دسته از خوانندگانی هستید که نمی‌دانید سرویس استریم اسپاتیفای چیست و چه کاربردی دارد در یک بیان ساده می‌توان استریم کردن در اسپاتیفای را به عنوان پخش همزمان موسیقی بلافاصله پس از کلیک کردن تعریف نمود. در واقع سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای 30 ثانیه پس از پخش شدن موزیک انتخاب شده شروع به کار خواهد کرد و نرم افزار به صورت پیش فرض اقدام به دریافت داده‌های آهنگ کرده تا به صورت همزمان شما بتوانید موسیقی مورد علاقه خود را آنلاین گوش دهید بدون آنکه نیاز باشد که آن را به صورت کامل دانلود کرده و  منتظر پایان یافتن کار شوید. اگر موسیقی شما به صورت آفلاین استریم شود در اولین فرصتی که آنلاین شوید و دسترسی به اینترنتتان متصل شود شمارش شروع خواهد شد؛ با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی به اشغال کردن فضای زیادی از دستگاهتان با آهنگ‌های مختلف نخواهد بود؛ به علاوه به مقدار قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی می‌شود؛ زیرا فاصله بین پیدا کردن موسیقی و گوش دادن به آن بسیار کاهش خواهد یافت.

انواع استریم کردن

در حالت کلی استریم کردن فایل را می‌توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

ارائه کردن محتوا به مخاطب به صورت دائمی یا مقطعی: در این حالت محتوا و فایل مورد نظر در فضای یک مدیا قرار می‌گیرد تا سایر افراد نیز به آن دسترسی داشته باشند؛ به عنوان مثال دسترسی کاربران به ویدیوهای آپارات و یا یوتیوب که هر فردی امکان دسترسی به آن‌ها را دارد و یا سرویس‌های پخش کننده موسیقی مانند اسپاتیفای که دسترسی به آهنگ‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پخش زنده: در حالت Live Stream محتوا به صورت آنلاین و پخش زنده در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد؛ مانند کلاس‌های مختلف آموزشی، جلسات کاری، مصاحبه‌ها و… که در آن واحد و به صورت زنده در حال پخش شدن روی مدیا هستند. در این حالت افراد محتوای خود را به صورت زنده و همزمان در اختیار کاربران قرار می‌دهند که این عمل در بستر نرم افزارهای مختلفی انجام می‌شود. لایو استریم نسبت به حالت اول کاربرد کمتری برای مخاطبان داشته و تنها افراد حاضر می‌توانند از آن استفاده کنند.

نحوه استریم کردن موزیک در اسپاتیفای

نحوه کار کردن با استریم اسپاتیفای

برخی از کاربران Spotify اطلاعاتی درباره این که سرویس استریم اسپاتیفای چیست ندارند؛ ما در ادامه به صورت کلی به شرح نحوه کار با سرویس استریم اسپاتیفای خواهیم پرداخت.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های استریم موسیقی است که کاربران زیادی از تمام دنیا را به خود جذب کرده است؛ در حال حاضر میلیون‌ها قطعه آهنگ و پادکست در اختیار میلیون‌ها مشترک در این پلتفرم قرار می‌گیرد. یکی از شاخصه‌های بارزی که سبب میزان استقبال افراد از این نرم افزار شده است قابلیت استریم کردن آهنگ می‌باشد. استفاده از این ویژگی در هر دو اکانت رایگان و پرمیوم امکان پذیر می‌باشد و کاربران محدویتی از بابت استریم کردن آهنگ در این برنامه نخواهند داشت. اما طبق آمار و گزارش‌های به دست آمده میزان استریم کردن آهنگ‌ها در اکانت‌های رایگان تأثیرات کمتری دارد و به همین دلیل ارتقای اکانت به حالت پرمیوم و تهیه کردن اشتراک از اسپاتیفای می‌تواند این مشکل را به صورت کامل برطرف نماید.

مراحل استریم کردن در اسپاتیفای

حال که متوجه شدید سرویس استریم اسپاتیفای چیست مراحل استریم کردن در اسپاتیفای را که بسیار ساده می‌باشند در ادامه مطرح می‌نماییم.

دانلود برنامه

در ابتدا لازم است برنامه اسپاتیفای را از نرم افزارهایی مانند پلی استور دانلود و سپس نصب نمایید؛ برای این کار می‌توانید به سایت اصلی اسپاتیفای نیز مراجعه کنید. اسپاتیفای پلتفرمی است که قابلیت پیاده سازی بر بسیاری از بسترها مانند اندروید و iOS را دارد.

ساخت اکانت

پس از نصب وارد برنامه شده و با استفاده از یک ایمیل معتبر به ساخت اکانت بپردازید. در این قسمت لازم است اطلاعات مورد نیاز مانند تعریف کردن رمز و نام کاربری و همچنین تاریخ تولد را وارد نمایید.

وارد شدن به برنامه

پس از ساخت اکانت به راحتی می‌توانید وارد برنامه شوید؛ اکانتی که شما ساخته‌اید نسخه رایگان اسپاتیفای بوده که محدودیت‌های زیادی از بابت پخش موسیقی برای کاربر ایجاد می‌کند. بنابراین بهتر است برای تجربه کردن گوش دادن به موسیقی مورد علاقه بدون هر گونه محدودیت با مراجعه به مجموعه‌های معتبر نسبت به ارتقای اکانت خود به حالت پرمیوم اقدام نمایید.

پیدا کردن آهنگ

در قسمت سرچ اسم خواننده و یا آهنگ مورد نظرتان را وارد نمایید و در صورت تمایل صفحه او را فالو کنید.

ایجاد پلی لیست

یک پلی لیست از آهنگ‌های مورد علاقه خود را تشکیل دهید. سپس یکی از آهنگ‌های موجود در پلی لیست را پخش کنید و با صدای مناسب گوش دهید. پس از گذشت سی ثانیه از پخش آهنگ فایل به صورت کامل استریم می‌شود و می‌توانید سراغ ترک بعدی بروید. سرویس استریم اسپاتیفای به راحتی به مخاطب این امکان را می‌دهد که بدون تلف کردن وقت پلی لیستی از موزیک‌های مورد علاقه خود را در دسترس داشته باشد.

آمار استریم در اسپاتیفای چگونه محاسبه می‌شود

در یک سرویس استریم موزیک مانند اسپاتیفای کاربرانی که به صورت ماهایانه هنرمندان را دنبال می‌کنند و موزیک‌های آن‌ها را گوش می‌دهند از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در واقع این مخاطبین و کاربران هستند که بر طبق آماری که می‌سازند میزان محبوبیت و شهرت یک هنرمند و به علاوه درآمد او را تعیین می‌کنند. در واقع اسپاتیفای با یک آنالیز بسیار دقیق میزان پلی شدن یک آهنگ توسط هر مخاطب را به صورت ماهیانه محاسبه می‌کند. اما سرویس استریم اسپاتیفای چیست و چگونه کار می‌کند؟ آمار استریم در اسپاتیفای در واقع به این معنی است که یک موزیک چند بار توسط مخاطبین پخش شده است که هر چه قدر میزان این آمار بیشتر شود بازدید از موزیک افزایش پیدا می‌کند و حق انتشار برای هنرمند نیز به نسبت افزایش خواهد یافت. آمار استریم در اسپاتیفای به راحتی در قسمت Overview قابل دسترسی می‌باشد.

تعداد استریم‌ها در اسپاتیفای به صورت تجمیعی ارائه می‌شود و افزایش این آمار بدون اینکه تعداد مخاطبین زیاد شود به معنی است که هوادران قبلی هنرمند به تعداد دفعات بیشتری آن آهنگ را در اسپاتیفای پخش کرده‌اند اما افزایش تعداد آمار شنوندگان به معنی این است که افراد بیشتری به موزیک گوش داده‌اند که این مسأله به معنی افزایش تعداد هواداران و مخاطبین هنرمند بوده و به افزایش محبوبیت خواننده کمک می‌کند. اگر آمار شنودگان ثابت بماند اما آمار استریم اسپاتیفای افزایش پیدا کند. به این معنی است گروهی از افراد طرفدار هنرمند آهنگ او را چندین بار پلی کرده‌اند. اما افزایش شنودگان ماهانه به معنی است که تعداد افرادی که به آهنگ خواننده گوش می‌دهند بیشتر شده‌اند. هر چه قدر آمار استریم اسپاتیفای افزایش پیدا کند حق انتشار آهنگ هنرمند افزایش یافته و درآمد او نیز در طریق این پلتفرم بیشتر خواهد شد.

از کجا پرمیوم اسپاتیفای وی ای پی خریداری کنیم؟

شما می توانید از سایت اسپاتیفای اَک پرمیوم خریداری کنید و استریم اسپاتیفای را نسخه پرمیوم داشته باشید برای این کار کافیست اقدام به خرید اکانت اسپاتیفای نمایید تا در سریعترین زمان اکانت پرمیوم تحویل داده شود شما می توانید پلن های مختلف یک ماه تا یک سال را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed