تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای

تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای

اگر از علاقه مندان به دنیای موسیقی باشید بدون تردید با سرویس اسپاتیفای که محبوب ترین پلتفرم استریم موزیک، رادیو و پادکست می‌باشد آشنایی دارید. از آن جایی که این نرم افزار دارای قسمت‌های مختلف بوده و امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد ما در مقاله‌های مختلف سعی در شفاف سازی المان‌های آن نموده‌ایم.

معرفی کلی اسپاتیفای

با وجود اینکه در بسیاری از مطالب پیشین به بررسی کلی اسپاتیفای و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم اما در این جا نیز به صورت مختصر به معرفی این اپلیکیشن می‌پردازیم تا معرفی باشد برای خوانندگانی که درباره آن اطلاعاتی ندارند.

اسپاتیفای یک سرویس استریم موزیک، پادکست و رادیو می‌باشد که در طول سابقه 15 ساله خود در حوزه پخش موسیقی توانسته حدود 345 میلیون کاربر فعال را به سمت خود جذب کند و میلیون‌ها ترک آهنگ از خوانندگان محبوب سراسر دنیا را در اختیار مشترکین خود قرار دهد. این پلتفرم بر روی نرم افزارهای ویندوز، اندروید و iOS قابل اجرا می‌باشد. قابلیت‌های جذاب و منحصر به فرد این برنامه سبب شده که امروزه به محبوب ترین سرویس ارائه دهنده موزیک در میان هواداران تبدیل شود.

ریجن در اسپاتفای چیست؟

هر کاربر در اسپاتیفای می‌تواند یک اکانت داشته باشد که از آن طریق دسترسی او به آهنگ‌های مورد علاقه‌اش فراهم خواهد شد. اکانت‌ها در برنامه Spotify به دو صورت رایگان و پرمیوم هستند که در نسخه رایگان محدودیت‌هایی نظیر پخش تبلیغات فراوان در بین موسیقی‌ها، عدم امکان دانلود آهنگ‌، محدودیت در رد کردن آهنگ‌ها و کیفیت نامناسب صدا برای کاربران آزار دهنده خواهد بود؛ به همین دلیل اکثر مشترکین به سمت خرید اشتراک از اسپاتیفای و نسخه پرمیوم آن متمایل می‌شوند. در حالت پرمیوم مخاطبین بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانند دسترسی آزادی به آرشیو گسترده اسپاتیفای داشته باشند و از گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه خود با کیفیت عالی بهره مند شوند.

خلاصه تفاوت ریجن ها مختصر و مفید: تفاوت اصلی در این است که در ریجن هایی مثل آمریکا برخی آهنگ های معروف ممکن است چند ساعت زودتر منتشر میشود و بعد ریجن هایی مثل هند منتشر خواهد شد. تفاوت دیگری بین عملکرد ریجن ها نیست ، همچنین هوش مصنوعی اسپاتیفای بعد چند هفته استفاده لایک آهنگ ها، فالو ارتیست ها و ادد پلی لیست ، پیشنهادهارو طبق سلیقه شما میده. به طور مثال اگر شما در ریجن هند آهنگ های آمریکایی در طول یک ماه گوش دهید بخش های مهم و پیشنهادی های اسپاتیفای به شما کاملا به این سبک و آهنگ های آمریکایی تغییر خواهد کرد.

ریجن در واقع کشوری می‌باشد که کاربر در اکانت خود آن را مشخص می‌نماید؛ به صورت کلی انتخاب کردن رجین‌های مختلف روی اکانت پرمیوم اسپاتیفای تأثیر ندارد و فقط واحد پولی اکانت پرمیوم شما را برای انجام پرداخت‌های خرید اشتراک تعیین می‌کند. به عبارت ساده‌تر در صورتی که ریجن اکانت اسپاتیفای شما بر روی کشور ترکیه باشد واحد پولی تبادلات ارزی شما برای خرید اشتراک اسپاتیفای لیر بوده و در صورتی که ریجن انتخاب شده شما آمریکا باشد واحد پولی به دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شود.

رجین در اسپاتیفای چیست

در حال حاضر برنامه اسپاتیفای در 180 کشور در دنیا به صورت رسمی فعالیت دارد که هر کشور یا منطقه می‌تواند به صورت جداگانه در این برنامه به عنوان یک ریجن در نظر گرفته شود. این عمل تقسیم بندی بر اساس ریجن مدیریت محتوای موسیقی را در سطح دنیا راحت‌تر امکان پذیر می‌کند تا بتوانند مواردی مانند حق نشر و مجوزهای موسیقی در هر رجین را به صورت صحیح اعمال نمایند.

تأثیر ریجن بر قیمت اشتراک اسپاتیفای

همان طور که در بالا نیز اشاره شد برنامه اسپاتیفای جهت دسترسی کاربران به نسخه پرمیوم اشتراک‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد؛ اما بر خلاف تصور بسیاری از افراد قیمت این اکانت‌های پرمیوم در تمام دنیا یکسان نیست و در این جا است که تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای مشخص می‌شود.

شما می توانید در صفحه اسپاتیفای اَک اکانت اسپاتیفای پرمیوم تهیه نمایید. بهترین ریجن برای استفاده داخل ایران و قیمت تعیین شده است.

شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که علت تفاوت قیمت اکانت‌های پرمیوم در ریجن های مختلف چیست؟ در واقع دلیل این امر این است که نه تنها اسپاتیفای بله عمده سرویس‌ها و پلتفرم‌هایی که به صورت بین المللی فعالیت می‌کند برای افزای مشترکین خود یکی از روش‌های قیمت گذاری منصفانه اشتراک‌های آن‌ها تأثیر دادن منطقه محل زندگی مخاطب روی قیمت اشتراک می‌باشد. در تعیین این مقادیر فاکتورهایی مانند متوسط درآمد ماهیانه مردم، ارزش پول رایج کشور، جمعیت مشترکین، میزان دسترسی به قابلیت‌های پلتفرم در نظر گرفته می‌شود. بر همین اساس در هزینه خرید اشتراک پرمیوم اسپاتیفای در کشورهای روسیه، ترکیه، آرژانتین و… کمترین و در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، سوئد و… بیشترین مقدار را به به خود اختصاص می‌دهد.

تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای در چیست

تفاوت ریجن های مختلف در چیست؟

بدون تردید مهمترین تفاوت میان رجین‌های مختلف مانند کشور آمریکا و سایر کشورها مانند ترکیه و روسیه در قیمت آن‌ها می‌باشد. قیمت خرید اکانت اسپاتیفای در برخی کشورها نسبت به سایرین پایین تر می‌باشد اما در حالت کلی تفاوت چندانی در میزان امکاناتی که به کاربران ارائه می‌دهند وجود ندارد. این مسأله برای مشترکین ایرانی که اسم کشورمان در میان لیست کشورهای فعال اسپاتیفای وجود ندارد سبب می‌شود که این عدم تفاوت جلوه بیشتری پیدا کند. به عنوان مثال خرید اکانت اسپاتیفای با ریجن کشور آمریکا چیزی حدود چهار برابر همان اکانت با رجین کشور ترکیه می‌باشد در حالی که غالب امکانات و ویژگی‌های هر دو اکانت مشابه می‌باشد که این مسأله را می‌توان مهمترین تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای دانست.

آرشیو موسیقی که در اختیار کاربران با وجود تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای برای تمام کشورها تقریبا به صورت کامل یکسان می‌باشد. اما تفاوت‌هایی که در این میان بین رجین‌های مختلف مشاهده می‌شود در قسمت‌های Browse، Home و همچنین پادکست‌های موجود در نرم افزار می‌باشد. در واقع کاربر با انتخاب کشور مورد نظر خود موزیک‌های منتخب و مطرح در آن کشور برای او در صفحه اصلی نمایش داده می‌شود.

در حالت پرمیوم قابلیت شخصی سازی هوشمند برای کاربر فعال می‌شود که در این حالت برنامه به صورت خودکار و با یک آنالیز دقیق بر اساس سرچ‌های مخاطب و موزیک‌هایی که گوش داده و لایک‌های او سلیقه او را تشخیص داده و به کاربر مطابق با آن بهترین و جدیدترین موزیک‌ها و پادکست‌های آن سبک بر اساس آن ریجن انتخاب شده را به او پیشنهاد می‌دهد.

یکی دیگر از تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای زمان منتشر شدن موزیک‌های جدید در برنامه برای کاربر می‌باشد که ممکن است این مسأله برای رجین‌های مختلف با چند ساعت تأخیر اتفاق بیافتد. در واقع پس از انتشار آهنگ جدید از یک خواننده در رجین‌های مختلف این موزیک با اختلاف زمانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تغییر رجین در اسپاتیفای

تفاوت ریجن و آی پی

برخی کاربران با توجه به تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای دچار این چالش می‌شوند که آیا ریجنی که برای اکانت خود در اسپاتیفای انتخاب کرده‌اند باید با رجین وی.پی.انی که از آن استفاده می‌کنند یکسان باشد یا خیر؟ این باور غلطی است که به اشتباه در میان کاربران اسپاتیفای شکل گرفته است و این دو مسأله ربطی به یکدیگر ندارند. در واقع شما می‌توانید ریجن اکانت اسپاتیفای خود را روی کشور آمریکا تنظیم نمایید اما از آی.پی کشور ترکیه وارد این پلتفرم شوید و بدون پیش آمدن هر گونه مشکل برای اکانتتان از خدمات آن استفاده نمایید.

دسترسی به آرشیو گسترده در ریجن های مختلف

یکی از سؤالات اساسی کاربران Spotify این است که با توجه به تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای آیا این مسأله می‌تواند روی دسترسی به محتواهای این برنامه تأثیر گذار باشد یا خیر؟

در پاسخ به این سؤال باید اشاره کنیم که تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای به صورت عمده روی آهنگ‌های خوانندگان مختلف که در این برنامه موجود هستند تأثیر گذار نبوده و اغلب موزیک‌ها روی تمام ریجنها برای کاربران قابل دسترس می‌باشند. اما این تفاوت در ریجن بیشتر در قسمت پادکست‌ها برای مخاطبین نمایان می‌شود. در واقع شما با انتخاب کردن یک کشور برای ریجن اکانت اسپاتیفای خود تنها پادکست‌های آن کشور برای شما در اکانتتان نمایش داده خواهد شد و نمی‌توانید از پادکست‌های سایر کشورها بهره مند شوید. بنابراین در صورتی که بخواهید از پادکست‌های یک کشور خاص استفاده نمایید باید ریجن اکانت اسپاتیفای خود را روی آن تنظیم نمایید.

غیر قانونی بودن اکانت اسپاتیفای چه زمانی اتفاق می افتد

از آن جهت که امکان پرداخت هزینه اشتراک اسپاتیفای برای کاربران ایرانی به صورت مستقیم به دلیل تحریم‌ها وجود ندارد سایت‌ها و مجموعه‌های مختلفی به فروش اکانت‌های پرمیوم اسپاتیفای فعالیت دارند. اما در این میان کاربران ممکن است با اکانت‌های هک شده و غیر قانونی مواجه شوند و بدون اطلاع نسبت به خریداری آن‌ها اقدام نمایند. اکانت‌های هک شده و غیر قانونی در اسپاتیفای پس از مدت زمانی شناسایی خواهند شد و از دسترس خارج می‌شوند.

یکی از خصوصیات بارز در بین سرویس دهنده‌هایی که به صورت غیر قانونی فعالیت دارند و اکانت‌های هک شده و نامعتبر را به فروش می‌رسانند، ارائه اشتراک‌ها با قیمت پایین‌تر می‌باشد. برای کشف کردن این مسأله که آیا اکانت خریداری شده قانونی می‌باشد یا خیر باید با یک محاسبه سر انگشتی متوجه شوید که اشتراک از نظر قیمتی معقول و مناسب می‌باشد یا پایین‌تر از حد به فروش می‌رسد. به عنوان مثال در صورتی که ریجن انتخاب شده برای اکانت کشور آمریکا باشد با در نظر گرفتن قیمت دلار در روز و تبدیل آن به ریال باید به به یک مبلغ معقول دست پیدا کنید. در صورتی که قیمت ارائه شده برای اکانت پایین‌تر از حد محاسبه شده باشد ممکن است که اشتراک خریداری شده سرقتی و غیر قانونی باشد. به همین دلیل در هنگام خرید اکانت اسپاتیفای باید به اعتبار مجموعه و عدم ارائه اکانت‌های غیر قانونی اطمینان حاصل نمایید؛ در غیر این صورت پس از خریداری اشتراک و پرداخت هزینه ممکن است پس از مدتی با یک اکانت غیر قانونی مواجه شوید که امکان از دسترس خارج شدن آن توسط کمپانی اسپاتیفای  بسیار بالا می‌باشد.

نحوه تغییر کشور در اسپاتیفای

تغییر کشور در اسپاتیفای در واقع به معنای تغییر ریجن می‌باشد که برخی کاربران به دلایل متفاوت ممکن است تصمیم به تغییر ریجناسپاتیفای خود داشته باشند؛ این مسأله برای مشترکین ایرانی به دلیل مشکلات وارد شدن به حساب و عدم تطابق آی پی و لوکیشن ثبت شده در اسپاتیفای اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به بیان ساده تر در هنگام ثبت نام در اسپاتیفای به صورت پیش فرض برنامه لوکیشن شما بر طبق آی پی دستگاهتان تنظیم خواهد شد؛ پس از پایان یافتن مراحل ثبت نام در صورتی که آی پی و لوکیشن تنظیم شده با یکدیگر متفاوت باشند نیاز دارید که از طریق مراحل ارائه شده در ادامه نسبت به تغییر کشور خود در اسپاتیفای اقدام کنید.

امروزه با توجه به تحریم‌های مختلفی که علیه کشورمان صورت گرفته استفاده از سرویس‌هایی نظیر اسپاتیفای ممکن است کاربران را با مشکلاتی مواجه سازد؛ به دلیل عدم قرار گیری ایران در لیست کشورهای مورد استفاده اسپایتفای مشترکین ایرانی باید از طریق ریجن و کشور دیگر نسبت به فعال سازی این برنامه اقدام نمایند. عدم هماهنگی میان لوکیشن و آی پی انتخاب شده یکی از دلایل اصلی است که افراد تصمیم به تغییر ریجن در اسپاتیفای می‌گیرند. زیرا در صورت عدم حل این مشکل و هماهنگ نبودن آی پی و لوکیشن یک حساب دسترسی شما به به حساب کابریتان توسط اسپاتیفای قطع خواهد شد و برای بازگردانی آن باید از آی پی و لوکشینی که هر دو یک کشور باشند استفاده نمایید.

برای انجام دادن این کار وارد برنامه اسپاتیفای و اکانت خود شوید و بر روی گزینه Edit Profile کلیک کنید. پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات حساب کاربری به پایین صفحه و قسمت Country or Region بروید و از میان لیست کشورهای موجود کشوری را انتخاب نمایید که آی پی دستگاهتان مظابق با آن باشد. به عنوان مثال در صورتی که با استفاده از نرم افزاز تغییر آی پی به کشور ترکیه وصل می‌شوید در این جا نیز کشور ترکیه را انتخاب نمایید.

آموزش تغییر رجین در اکانت اسپاتیفای

تغییر ریجن در مشترکین پرمیوم

در صورتی که با خرید اشتراک‌ اسپاتیفای جز مشترکین پرمیوم این سرویس شده‌اید و از اکانت‌های پرمیوم فردی برای این کار استفاده می‌کنید جهت تغییر ریجن در اکانت اسپاتیفای خود وارد با وارد کردن اطلاعات وارد حساب خود در این برنامه شوید. سپس در قسمت Account به بخش Account Overview بروید و وارد قسمت Edit profile شوید. در این صفحه به قسمت پایین بروید و روی گزینه Update در پایین صفحه کلیک کنید. با انجام دادن این کار برنامه اسپاتیفای به صورت خودکار لوکیشن فعلی شما را به کشور و ریجن جدید تغییر می‌دهد و اکنون می‌توانید به راحتی از امکانات مختلف اسپاتیفای استفاده کنید و از گوش دادن نامحدود به موسیقی لذت ببرید.

آموزش تغییر رجین در اکانت پرمیوم spotify

تغییر ریجن در مشترکین اکانت فمیلی

اکانت‌های پرمیوم اسپاتیفای در سه حالت فردی، زوج و خانوادگی موجود هستند که در اکانت‌های فمیلی امکان متصل شدن 6 نفر به صورت همزمان به اکانت اسپاتیفای با یک نام کاربری و رمز وجود دارد و هزینه تهیه کردن این نوع از اکانت‌ها برای خانواده‌ها به صرفه‌تر از زمانی است که هر کدام به صورت مجزا اقدام به خرید اشتراک نمایند. اما در صورتی که از کاربران اسپاتیفای با اشتراک فمیلی هستید امکان تغییر ریجن برای شما وجود نخواهد داشت و برای انجام دادن این کار لازم است از فمیلی اسپاتیفای خارج شوید. دلیل اعمال شدن این محدودیت این مسأله است که تمام کسانی که در یک اکانت فمیلی اسپاتیفای هستند باید ریجن مشابه نیز داشته باشند.

تغییر زبان در اکانت اسپاتیفای

از آن جهت که تغییر کشور به منزله تغییر ریجن یک اکانت اسپاتیفای است ممکن است برخی مشترکین تصمیم به تغییر ریجن اسپاتیفای خود نداشته باشند و تنها تغییر دادن زبان برنامه برای آن‌ها کفایت کند. برای انجام دادن این کار وارد برنامه اسپاتیفای در دستگاه خود شوید. پس از وارد شدن به اکانت اسپاتیفای خود تنظیمات آن را انتخاب نمایید و روی Language کلیک نمایید. البته دقت کنید که کلمه Language در صورتی می‌تواند سرچ شود که زبان پیش فرض برنامه انگلیسی باشد؛ زبان به کار گرفته شده در اپلیکیشن شما هر موردی که باشد باید کلمه زبان را مطابق با آن سرچ نمایید تا بتوانید وارد قسمت مورد نظر شوید. از میان لیست موجود زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس گزینه Restart App را بزنید تا نرم افزار شما مجدداً راه اندازی شود و زبان آن به مورد انتخابی شما تغییر پیدا کند.

انتخاب ریجن مناسب برای اکانت

با وجود این مسأله که تفاوتی در میان آرشیو در اختیار قرار گرفته برای کاربران با توجه به تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای وجود ندارد اما هزینه تمام شده برای کاربر متفاوت می‌باشد بنابراین قبل از خریداری بهتر است اطلاعات کافی درباره این موضوع به دست آورید تا با خریداری اکانت‌های ارزان قیمت ولی هک شده و غیر قانونی دچار ضرر اقتصادی نشوید. به علاوه در صورتی که از علاقه مندان به پادکست‌های مختلف و یا از هواداران خوانندگانی هستید از قبل در ریجن کشور مربوطه نسبت به جست و جوی آهنگ‌های هنرمند مورد نظر اقدام کنید و از دسترسی به آهنگ‌های او مطابق با ریجن انتخاب شده اطمینان حاصل کنید سپس ریجن نهایی خود را تعیین نمایید.

مناسب و نحوه تغییر آن راهنمایی لازم را ارائه خواهیم کرد.

معرفی کلی اسپاتیفای

با وجود اینکه در بسیاری از مطالب پیشین به بررسی کلی اسپاتیفای و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم اما در این جا نیز به صورت مختصر به معرفی این اپلیکیشن می‌پردازیم تا معرفی باشد برای خوانندگانی که درباره آن اطلاعاتی ندارند.

اسپاتیفای یک سرویس استریم موزیک، پادکست و رادیو می‌باشد که در طول سابقه 15 ساله خود در حوزه پخش موسیقی توانسته حدود 345 میلیون کاربر فعال را به سمت خود جذب کند و میلیون‌ها ترک آهنگ از خوانندگان محبوب سراسر دنیا را در اختیار مشترکین خود قرار دهد. این پلتفرم بر روی نرم افزارهای ویندوز، اندروید و iOS قابل اجرا می‌باشد. قابلیت‌های جذاب و منحصر به فرد این برنامه سبب شده که امروزه به محبوب ترین سرویس ارائه دهنده موزیک در میان هواداران تبدیل شود.

ریجن در اسپاتفای چیست؟

هر کاربر در اسپاتیفای می‌تواند یک اکانت داشته باشد که از آن طریق دسترسی او به آهنگ‌های مورد علاقه‌اش فراهم خواهد شد. اکانت‌ها در برنامه Spotify به دو صورت رایگان و پرمیوم هستند که در نسخه رایگان محدودیت‌هایی نظیر پخش تبلیغات فراوان در بین موسیقی‌ها، عدم امکان دانلود آهنگ‌، محدودیت در رد کردن آهنگ‌ها و کیفیت نامناسب صدا برای کاربران آزار دهنده خواهد بود؛ به همین دلیل اکثر مشترکین به سمت خرید اشتراک از اسپاتیفای و نسخه پرمیوم آن متمایل می‌شوند. در حالت پرمیوم مخاطبین بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانند دسترسی آزادی به آرشیو گسترده اسپاتیفای داشته باشند و از گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه خود با کیفیت عالی بهره مند شوند.

ریجن در واقع کشوری می‌باشد که کاربر در اکانت خود آن را مشخص می‌نماید؛ به صورت کلی انتخاب کردن ریجنهای مختلف روی اکانت پرمیوم اسپاتیفای تأثیر ندارد و فقط واحد پولی اکانت پرمیوم شما را برای انجام پرداخت‌های خرید اشتراک تعیین می‌کند. به عبارت ساده‌تر در صورتی که ریجن اکانت اسپاتیفای شما بر روی کشور ترکیه باشد واحد پولی تبادلات ارزی شما برای خرید اشتراک اسپاتیفای لیر بوده و در صورتی که ریجن انتخاب شده شما آمریکا باشد واحد پولی به دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شود.

رجین در اسپاتیفای چیست

در حال حاضر برنامه اسپاتیفای در 180 کشور در دنیا به صورت رسمی فعالیت دارد که هر کشور یا منطقه می‌تواند به صورت جداگانه در این برنامه به عنوان یک رجین در نظر گرفته شود. این عمل تقسیم بندی بر اساس رجین مدیریت محتوای موسیقی را در سطح دنیا راحت‌تر امکان پذیر می‌کند تا بتوانند مواردی مانند حق نشر و مجوزهای موسیقی در هر رجین را به صورت صحیح اعمال نمایند.

تأثیر ریجن بر قیمت اشتراک اسپاتیفای

همان طور که در بالا نیز اشاره شد برنامه اسپاتیفای جهت دسترسی کاربران به نسخه پرمیوم اشتراک‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد؛ اما بر خلاف تصور بسیاری از افراد قیمت این اکانت‌های پرمیوم در تمام دنیا یکسان نیست و در این جا است که تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای مشخص می‌شود.

شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که علت تفاوت قیمت اکانت‌های پرمیوم در رجین‌های مختلف چیست؟ در واقع دلیل این امر این است که نه تنها اسپاتیفای بله عمده سرویس‌ها و پلتفرم‌هایی که به صورت بین المللی فعالیت می‌کند برای افزای مشترکین خود یکی از روش‌های قیمت گذاری منصفانه اشتراک‌های آن‌ها تأثیر دادن منطقه محل زندگی مخاطب روی قیمت اشتراک می‌باشد. در تعیین این مقادیر فاکتورهایی مانند متوسط درآمد ماهیانه مردم، ارزش پول رایج کشور، جمعیت مشترکین، میزان دسترسی به قابلیت‌های پلتفرم در نظر گرفته می‌شود. بر همین اساس در هزینه خرید اشتراک پرمیوم اسپاتیفای در کشورهای روسیه، ترکیه، آرژانتین و… کمترین و در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، سوئد و… بیشترین مقدار را به به خود اختصاص می‌دهد.

تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای در چیست

تفاوت ریجن های مختلف در چیست؟

بدون تردید مهمترین تفاوت میان رجین‌های مختلف مانند کشور آمریکا و سایر کشورها مانند ترکیه و روسیه در قیمت آن‌ها می‌باشد. قیمت خرید اکانت اسپاتیفای در برخی کشورها نسبت به سایرین پایین تر می‌باشد اما در حالت کلی تفاوت چندانی در میزان امکاناتی که به کاربران ارائه می‌دهند وجود ندارد. این مسأله برای مشترکین ایرانی که اسم کشورمان در میان لیست کشورهای فعال اسپاتیفای وجود ندارد سبب می‌شود که این عدم تفاوت جلوه بیشتری پیدا کند. به عنوان مثال خرید اکانت اسپاتیفای با رجین کشور آمریکا چیزی حدود چهار برابر همان اکانت با رجین کشور ترکیه می‌باشد در حالی که غالب امکانات و ویژگی‌های هر دو اکانت مشابه می‌باشد که این مسأله را می‌توان مهمترین تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای دانست.

آرشیو موسیقی که در اختیار کاربران با وجود تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای برای تمام کشورها تقریبا به صورت کامل یکسان می‌باشد. اما تفاوت‌هایی که در این میان بین رجین‌های مختلف مشاهده می‌شود در قسمت‌های Browse، Home و همچنین پادکست‌های موجود در نرم افزار می‌باشد. در واقع کاربر با انتخاب کشور مورد نظر خود موزیک‌های منتخب و مطرح در آن کشور برای او در صفحه اصلی نمایش داده می‌شود.

در حالت پرمیوم قابلیت شخصی سازی هوشمند برای کاربر فعال می‌شود که در این حالت برنامه به صورت خودکار و با یک آنالیز دقیق بر اساس سرچ‌های مخاطب و موزیک‌هایی که گوش داده و لایک‌های او سلیقه او را تشخیص داده و به کاربر مطابق با آن بهترین و جدیدترین موزیک‌ها و پادکست‌های آن سبک بر اساس آن رجین انتخاب شده را به او پیشنهاد می‌دهد.

یکی دیگر از تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای زمان منتشر شدن موزیک‌های جدید در برنامه برای کاربر می‌باشد که ممکن است این مسأله برای رجین‌های مختلف با چند ساعت تأخیر اتفاق بیافتد. در واقع پس از انتشار آهنگ جدید از یک خواننده در رجین‌های مختلف این موزیک با اختلاف زمانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تغییر رجین در اسپاتیفای

تفاوت ریجن و آی پی

برخی کاربران با توجه به تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای دچار این چالش می‌شوند که آیا رجینی که برای اکانت خود در اسپاتیفای انتخاب کرده‌اند باید با رجین وی.پی.انی که از آن استفاده می‌کنند یکسان باشد یا خیر؟ این باور غلطی است که به اشتباه در میان کاربران اسپاتیفای شکل گرفته است و این دو مسأله ربطی به یکدیگر ندارند. در واقع شما می‌توانید رجین اکانت اسپاتیفای خود را روی کشور آمریکا تنظیم نمایید اما از آی.پی کشور ترکیه وارد این پلتفرم شوید و بدون پیش آمدن هر گونه مشکل برای اکانتتان از خدمات آن استفاده نمایید.

دسترسی به آرشیو گسترده در ریجن های مختلف

یکی از سؤالات اساسی کاربران Spotify این است که با توجه به تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای آیا این مسأله می‌تواند روی دسترسی به محتواهای این برنامه تأثیر گذار باشد یا خیر؟

در پاسخ به این سؤال باید اشاره کنیم که تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای به صورت عمده روی آهنگ‌های خوانندگان مختلف که در این برنامه موجود هستند تأثیر گذار نبوده و اغلب موزیک‌ها روی تمام رجین‌ها برای کاربران قابل دسترس می‌باشند. اما این تفاوت در رجین بیشتر در قسمت پادکست‌ها برای مخاطبین نمایان می‌شود. در واقع شما با انتخاب کردن یک کشور برای رجین اکانت اسپاتیفای خود تنها پادکست‌های آن کشور برای شما در اکانتتان نمایش داده خواهد شد و نمی‌توانید از پادکست‌های سایر کشورها بهره مند شوید. بنابراین در صورتی که بخواهید از پادکست‌های یک کشور خاص استفاده نمایید باید رجین اکانت اسپاتیفای خود را روی آن تنظیم نمایید.

غیر قانونی بودن اکانت اسپاتیفای چه زمانی اتفاق می افتد

از آن جهت که امکان پرداخت هزینه اشتراک اسپاتیفای برای کاربران ایرانی به صورت مستقیم به دلیل تحریم‌ها وجود ندارد سایت‌ها و مجموعه‌های مختلفی به فروش اکانت‌های پرمیوم اسپاتیفای فعالیت دارند. اما در این میان کاربران ممکن است با اکانت‌های هک شده و غیر قانونی مواجه شوند و بدون اطلاع نسبت به خریداری آن‌ها اقدام نمایند. اکانت‌های هک شده و غیر قانونی در اسپاتیفای پس از مدت زمانی شناسایی خواهند شد و از دسترس خارج می‌شوند.

یکی از خصوصیات بارز در بین سرویس دهنده‌هایی که به صورت غیر قانونی فعالیت دارند و اکانت‌های هک شده و نامعتبر را به فروش می‌رسانند، ارائه اشتراک‌ها با قیمت پایین‌تر می‌باشد. برای کشف کردن این مسأله که آیا اکانت خریداری شده قانونی می‌باشد یا خیر باید با یک محاسبه سر انگشتی متوجه شوید که اشتراک از نظر قیمتی معقول و مناسب می‌باشد یا پایین‌تر از حد به فروش می‌رسد. به عنوان مثال در صورتی که رجین انتخاب شده برای اکانت کشور آمریکا باشد با در نظر گرفتن قیمت دلار در روز و تبدیل آن به ریال باید به به یک مبلغ معقول دست پیدا کنید. در صورتی که قیمت ارائه شده برای اکانت پایین‌تر از حد محاسبه شده باشد ممکن است که اشتراک خریداری شده سرقتی و غیر قانونی باشد. به همین دلیل در هنگام خرید اکانت اسپاتیفای باید به اعتبار مجموعه و عدم ارائه اکانت‌های غیر قانونی اطمینان حاصل نمایید؛ در غیر این صورت پس از خریداری اشتراک و پرداخت هزینه ممکن است پس از مدتی با یک اکانت غیر قانونی مواجه شوید که امکان از دسترس خارج شدن آن توسط کمپانی اسپاتیفای  بسیار بالا می‌باشد.

نحوه تغییر کشور در اسپاتیفای

تغییر کشور در اسپاتیفای در واقع به معنای تغییر رجین می‌باشد که برخی کاربران به دلایل متفاوت ممکن است تصمیم به تغییر رجین اسپاتیفای خود داشته باشند؛ این مسأله برای مشترکین ایرانی به دلیل مشکلات وارد شدن به حساب و عدم تطابق آی پی و لوکیشن ثبت شده در اسپاتیفای اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به بیان ساده تر در هنگام ثبت نام در اسپاتیفای به صورت پیش فرض برنامه لوکیشن شما بر طبق آی پی دستگاهتان تنظیم خواهد شد؛ پس از پایان یافتن مراحل ثبت نام در صورتی که آی پی و لوکیشن تنظیم شده با یکدیگر متفاوت باشند نیاز دارید که از طریق مراحل ارائه شده در ادامه نسبت به تغییر کشور خود در اسپاتیفای اقدام کنید.

امروزه با توجه به تحریم‌های مختلفی که علیه کشورمان صورت گرفته استفاده از سرویس‌هایی نظیر اسپاتیفای ممکن است کاربران را با مشکلاتی مواجه سازد؛ به دلیل عدم قرار گیری ایران در لیست کشورهای مورد استفاده اسپایتفای مشترکین ایرانی باید از طریق رجین و کشور دیگر نسبت به فعال سازی این برنامه اقدام نمایند. عدم هماهنگی میان لوکیشن و آی پی انتخاب شده یکی از دلایل اصلی است که افراد تصمیم به تغییر ریجن در اسپاتیفای می‌گیرند. زیرا در صورت عدم حل این مشکل و هماهنگ نبودن آی پی و لوکیشن یک حساب دسترسی شما به به حساب کابریتان توسط اسپاتیفای قطع خواهد شد و برای بازگردانی آن باید از آی پی و لوکشینی که هر دو یک کشور باشند استفاده نمایید.

برای انجام دادن این کار وارد برنامه اسپاتیفای و اکانت خود شوید و بر روی گزینه Edit Profile کلیک کنید. پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات حساب کاربری به پایین صفحه و قسمت Country or Region بروید و از میان لیست کشورهای موجود کشوری را انتخاب نمایید که آی پی دستگاهتان مظابق با آن باشد. به عنوان مثال در صورتی که با استفاده از نرم افزاز تغییر آی پی به کشور ترکیه وصل می‌شوید در این جا نیز کشور ترکیه را انتخاب نمایید.

آموزش تغییر رجین در اکانت اسپاتیفای

تغییر ریجن در مشترکین پرمیوم

در صورتی که با خرید اشتراک‌ اسپاتیفای جز مشترکین پرمیوم این سرویس شده‌اید و از اکانت‌های پرمیوم فردی برای این کار استفاده می‌کنید جهت تغییر رجین در اکانت اسپاتیفای خود وارد با وارد کردن اطلاعات وارد حساب خود در این برنامه شوید. سپس در قسمت Account به بخش Account Overview بروید و وارد قسمت Edit profile شوید. در این صفحه به قسمت پایین بروید و روی گزینه Update در پایین صفحه کلیک کنید. با انجام دادن این کار برنامه اسپاتیفای به صورت خودکار لوکیشن فعلی شما را به کشور و رجین جدید تغییر می‌دهد و اکنون می‌توانید به راحتی از امکانات مختلف اسپاتیفای استفاده کنید و از گوش دادن نامحدود به موسیقی لذت ببرید.

آموزش تغییر رجین در اکانت پرمیوم spotify

تغییر ریجن در مشترکین اکانت فمیلی

اکانت‌های پرمیوم اسپاتیفای در سه حالت فردی، زوج و خانوادگی موجود هستند که در اکانت‌های فمیلی امکان متصل شدن 6 نفر به صورت همزمان به اکانت اسپاتیفای با یک نام کاربری و رمز وجود دارد و هزینه تهیه کردن این نوع از اکانت‌ها برای خانواده‌ها به صرفه‌تر از زمانی است که هر کدام به صورت مجزا اقدام به خرید اشتراک نمایند. اما در صورتی که از کاربران اسپاتیفای با اشتراک فمیلی هستید امکان تغییر رجین برای شما وجود نخواهد داشت و برای انجام دادن این کار لازم است از فمیلی اسپاتیفای خارج شوید. دلیل اعمال شدن این محدودیت این مسأله است که تمام کسانی که در یک اکانت فمیلی اسپاتیفای هستند باید رجین مشابه نیز داشته باشند.

تغییر زبان در اکانت اسپاتیفای

از آن جهت که تغییر کشور به منزله تغییر رجین یک اکانت اسپاتیفای است ممکن است برخی مشترکین تصمیم به تغییر ریجن اسپاتیفای خود نداشته باشند و تنها تغییر دادن زبان برنامه برای آن‌ها کفایت کند. برای انجام دادن این کار وارد برنامه اسپاتیفای در دستگاه خود شوید. پس از وارد شدن به اکانت اسپاتیفای خود تنظیمات آن را انتخاب نمایید و روی Language کلیک نمایید. البته دقت کنید که کلمه Language در صورتی می‌تواند سرچ شود که زبان پیش فرض برنامه انگلیسی باشد؛ زبان به کار گرفته شده در اپلیکیشن شما هر موردی که باشد باید کلمه زبان را مطابق با آن سرچ نمایید تا بتوانید وارد قسمت مورد نظر شوید. از میان لیست موجود زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس گزینه Restart App را بزنید تا نرم افزار شما مجدداً راه اندازی شود و زبان آن به مورد انتخابی شما تغییر پیدا کند.

انتخاب ریجن مناسب برای اکانت

با وجود این مسأله که تفاوتی در میان آرشیو در اختیار قرار گرفته برای کاربران با توجه به تفاوت ریجن ها در اسپاتیفای وجود ندارد اما هزینه تمام شده برای کاربر متفاوت می‌باشد بنابراین قبل از خریداری بهتر است اطلاعات کافی درباره این موضوع به دست آورید تا با خریداری اکانت‌های ارزان قیمت ولی هک شده و غیر قانونی دچار ضرر اقتصادی نشوید. به علاوه در صورتی که از علاقه مندان به پادکست‌های مختلف و یا از هواداران خوانندگانی هستید از قبل در رجین کشور مربوطه نسبت به جست و جوی آهنگ‌های هنرمند مورد نظر اقدام کنید و از دسترسی به آهنگ‌های او مطابق با رجین انتخاب شده اطمینان حاصل کنید سپس رجین نهایی خود را تعیین نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed