چطور جلسات خصوصی در اسپاتیفای برگزار کنیم؟

اسپاتیفای یکی از پلیر‌های فوق‌العاده جذاب و حرفه‌ای، در سراسر دنیا طرفداران خیلی زیادی دارد. اگر از این برنامه استفاده می‌کنید، لازم است بدانید که این برنامه توانایی‌های بسیاری دارد. شما می‌توانید در این برنامه فالور‌هایی داشته باشید و در واقع هرکسی می‌تواند شما را فالو کند. از طریق همین ویژگی شما قابلیت به اشتراک گذاشتن آنچه که دوست دارید گوش دهید و یا گوش می‌دهید را با دیگران دارید. ایجاد این حس مشترک در موسیقی که امروز در دنیای تکنولوژی وجود دارد، را به نوعی مدیون اسپاتیفای هستیم.

درست است که اسپاتیفای این قابلیت را برای شما فعال کرده است، اما به حریم خصوصی شما همیشه اهمیت می‌دهد. این برنامه درک کرده است که گاهی شما نمی‌خواهید کار‌هایی که انجام می‌دهید؛ مثل برگزاری یک جلسه، را به گوش فالور‌های خود برسانید. در واقع مایل هستید یک جلسه خصوصی داشته باشید که به طور کامل از نمایش فعالیت‌های شنیداری شما در اسپاتیفای جلوگیری کند.

شما می‌توانید یک جلسه خصوصی در اسپاتیفای داشته باشید!

لازم است بدانید که الگوریتم‌های اسپاتیفای نمی‌توانند به جلسات شما دسترسی داشته باشند. بنابراین، این در واقع یک ویژگی عالی است و بسیاری از کاربران دوست دارند آن را فعال کنند. یک جلسه خصوصی در این برنامه باعث می‌شود که فالوور‌های شما نتوانند آنچه را که در حال حاضر به آن گوش می‌دهید ببینند. هر چیزی که در یک جلسه خصوصی پخش می‌کنید در Friend Activity”” در سمت راست برنامه دسکتاپ ظاهر نمی‌شود.

تنها نقطه ضعف در این قابلیت این است که آهنگ‌هایی که در طول جلسات خصوصی گوش می‌دهید، در الگوریتم اسپاتیفای برای توصیه‌های موسیقی جدید، مانند Daily Mixes یا Discover Weekly، گنجانده نمی‌شوند. با این حال، این می‌تواند یک مزیت نیز باشد – اگر نمی‌خواهید آهنگ‌ها یا هنرمندان خاصی در Spotify Wrapped شما نمایش داده شوند، می‌توانید از یک جلسه خصوصی استفاده کنید تا مطمئن شوید که اسپاتیفای این فعالیت را ردیابی نمی‌کند – مانند حالت ناشناس که در خیلی از برنامه‌ها و مرورگر‌ها وجود دارد، می‌توانید به آن فکر کنید.

ما در این مطلب برای شما نحوه فعال‌سازی این قابلیت را توضیح می‌دهیم. که اگر مایل بودید این قابلیت را برای اسپاتیفای خود، فعال کنید و درصورتی که احساس نیاز به آن داشتید از آن استفاده کنید؛ برای فعال کردن یک جلسه خصوصی در اسپاتیفیای مراحل زیر را لازم است طی کنید:

نحوه فعال کردن یک جلسه خصوصی در desktop

  1. برنامه اسپاتیفای را در مک یا رایانه شخصی خود باز کنید.
  2. روی فلش رو به پایین کنار نام خود، در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. این باید صرف نظر از اینکه در چه صفحه‌ای هستید قابل مشاهده باشد.
  3. روی Private Session کلیک کنید و آیکون باید سبز شود و یک علامت در کنار آن علامت بزنید. علاوه بر این، نماد قفل باید روی عکس پروفایل شما ظاهر شود. دوباره روی آن کلیک کنید تا جلسه غیرفعال شود.

نحوه فعال کردن یک جلسه خصوصی در اسپاتیفای در mobile

  1. برنامه اسپاتیفای را در آیفون، اندروید یا تبلت خود باز کنید.
  2. اگر قبلاً آنجا نبوده‌اید، روی تب Home در پایین صفحه ضربه بزنید. روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. روی Social ضربه بزنید.
  4. برای روشن یا خاموش کردن این ویژگی، روی کلید کنار جلسه خصوصی ضربه بزنید یا حرکت دهید.

جلسات خصوصی در اسپاتیفای و مدیریت بهتر Spotify Wrapped

خیلی از کاربرانی که طرفدار اسپاتیفای هستند، ماه اخر سال را موقعیت خاصی در این برنامه می‌بینند. اسپاتیفای به طور سالانه صفحه Wrapped را منتشر می‌کند. این قابلیت را به طور مفصل توضیح داده‌ایم، اما در این مقاله به نکات خاصی اشاره می‌کنیم.

این قابلیت اسپاتیفای، اتفاقی جدید برای بررسی عمیقی از موسیقی و هنرمندان آن است. شما در طول یک سال اتفاقات متفاوتی را در زندگی خود تجربه می‌کنید و موسیقی بخش بزرگی از زندگی انسانهاست. زمانی که اتفاقی را تجربه می‌کنید اغلب موسیقی مرتبط با آن را بیشتر گوش می‌دهید. در نهایت زمانی که سال به پایان خود نزدیک می‌شود، دیدین یک صفحه از آنچه که گوش داده‌اید، خاطرات زیادی را برای شما زنده می‌کند.

اگر یکی از طرفداران اسپاتیفای هستید، حتماً این قابلیت را دریافت کرده‌اید، اگر آن را نمی‌شناسید ما در این مطلب برای شما نحوه فعال‌سازی آن را توضیح می‌دهیم.

  1. برنامه اسپاتیفای را روی موبایل یا سیستم خود باز کنید. چک کنید که برزورسانی آن را انجام داده باشید.
  2. روی کادر Your Wrapped is here ضربه بزنید.
  3. صفحه اصلی برنامه با گزینه 2022 Wrapped در مرکز صفحه قرار دارد، روی آن کلیک کنید.

این بخش دارای 12 قسمت است و همچنین شامل ژانر‌های برتر، آهنگ‌های روزانه، دقایق پخش، آهنگ برتر و چیز‌های دیگر است.

  1. درصورتی که روی هر نقطه از مسیر، روی گزینه Share this story ضربه بزنید، اسلایدی را که در آن هستید می‌توانید برای دوستان خود یا رسانه‌های اجتماعی ارسال کنید.

صفحه Spotify Wrapped دارای تنوع زیادی از امکانات مختلف برای شما است؛ شما می‌توانید ببینید که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید پلی لیست Your Tops Song سال اخیر شما را به librery خود اضافه کنید. برای این کار کافیست به اسلاید مربوط به فهرست پخش بهترین آهنگ‌های شما در سالی که در آن هستید، بروید و روی افزودن ضربه بزنید. با این کار یک پلی لیست با 100 آهنگ که عنوان برترین‌های سال شما را دارد، ذخیره می‌شود. در این قسمت چندین آهنگ به صورت رندوم به لیست شما اضافه خواهد شد، بنابراین می‌توانید هر زمانی که وارد librery خود در اسپاتیفای می‌شوید، پل لیست خود را باز کنید و به آن گوش دهید، با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آماری که مخفی می‌شود!

Wrapped اسپاتیفای یک قابلیت دیگر هم دارد؛ اینکه شما را با “Your Listening Personality ” خود هم آشنا کند. این قابلیت بر اساس عادات گوش دادن شما، به شما می‌گوید که کدام یک از 16 تیپ شخصیتی مختلف ایجاد شده توسط اسپاتیفای را دارید. فراموش نکنید که شما یک صفحه در Spotify Wrapped دارید، که شخصیت شنونده شما را نشان می‌دهد. این قابلیت ویژگی‌های خاصی دارد و یکی ازویژگی‌های جدید آن این است که در سطح عمیق‌تری از سلیقه موسیقی شما و آنچه که به آن گوش می‌دهید را درنظر بگیرد.

اما اگر همین حالا به جمع کاربران اسپاتیفای پیوسته‌اید؛ به شما توصیه می‌کنیم این قابلیت را از دست ندهید. این برنامه یکی از پرطرفدار‌ترین موزیک پلی‌های جهان است و شما می‌توانید برای خود پلی لیست جالبی بسازید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. اسپاتیفای یک برنامه‌ی فوق‌العاده است و به همین دلیل پرطرفدارترین پلیر موزیک در جهان است. طبق آماری که وب سایت این شرکت اعلام کرده است؛ بیش از 400 میلیون کاربر دارد و با تمام این کاربران، که شامل هنرمندان و علاقمندان به موسیقی با کیفیت هستند، هر سال آهنگ‌ها، ژانر‌ها و لیست‌های پخش بی شماری را در این اپلیکشن پلی می‌کنند و گوش می‌دهند. اسپاتیفای دارای ابزار‌های بسیار متنوعی برای ارائه آمار‌هایی درباره سلیقه و نوع انتخاب‌های کاربران خودش هست.

در نهایت به این موضوع توجه کنید: که درصورتی که تمایل به داشتن فضای خصوصی در اسپاتیفای باشید، امکانات و قابلیت Spotify Wrapped را به طور کامل از دست می‌دهید. چرا که با فعال‌سازی فضای اجتماعی خودتان در اسپاتیفای، شما الگوریتم‌های این برنامه را دچار محدودیت می‌کنید. این برنامه توانایی دریافت اطلاعات از شما را نخواهد داشت، بنابراین آمار و اطلاعات کتملی به شما نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed