چطور از اسپاتیفای در سفر استفاده کنیم؟

اگر فردی اهل سفر باشید، حتماً با این مسائل روبرو شده‌اید که گاهی در سفر، یک به روزرسانی از اسپاتیفای دریافت کنید و یا متوجه بشوید که نمی‌توانید از برنامه‌ی خود استفاده کنید. برنامه اسپاتیفای، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موسیقی در جهان است. این برنامه طرفداران زیادی در بین گردشگرانی دارد که به نقاط مختلفی از جهان سفر می‌کنند و خیلی دوست دارند که پلی‌لیست محبوب خود را حتی در سفر، همراه خود داشته باشند. در حقیقت یکی از مشکلات اغلب برنامه‌ها، همین تغییرات موقعیت دستگاه است. آن‌ها گاهی ارتقا یافته هستن و خود را سریع به‌روز می‌کنند و گاهی این کار باید به صورت دستی انجام بگیرد.

مانند اکثر برنامه‌ها، برنامه اسپاتیفای هم ممکن است، از سفر کاربران خود خیلی خوشش نیاید، مگر اینکه آن را از برنامه‌ی خود مطلع کنید! تا از این طریق بتوانید از قابلیت‌های این برنامه در سفرتان هم استفاده کنید. ما در مطالب قبلی از نحوه‌ی بروز‌رسانی اسپاتیفای صحبت کردیم. اما اینبار می‌خواهید درمورد تغیر کشور در اسپاتیفای برای شما توضیحاتی ارائه کنیم:

چگونه کشور اسپاتیفای خود را تغییر دهیم؟

اسپاتیفای، این برنامه جذاب موزیک پلیر، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و به همین دلیل توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. شاید شما درمورد اینکه وقتی به کشور دیگری سفر می‌کنید، از تغییراتی که در برنامه اسپاتیفای ایجاد می‌شود، تجربه‌ای داشته باشید؛ بنابراین می‌دانید که در هنگام مسافرت‌های خارجی، حساب کاربری اسپاتیفای شما از حالت رایگان به حالت پولی در می‌آید و دیگر رایگان نیست. اما اگر از این موضوع بی اطلاع هستید، بدانید که دلیل این تغییرات، مسأله جدی و پیچیده‌ای نیست و اگر تا به حال برای این مشکل راهی به نظر شما نرسیده است، نگران نباشید!

هیچ چیزی غیر ممکنی وجود ندارد و این مشکل نیز راهی دارد تا بتوانید در کشور‌های خارجی از قابلیت رایگان بودن حساب کاربری خود در اسپاتیفای، استفاده کنید.

چگونه می‌توان این قابلیت را در اندروید یا آیفون فعال کرد؟

حساب کاربری اسپاتیفای شما اساساً و به طور خودکار و پیش فرض برای کشوری است که حساب خود را در آن جا ایجاد کرده‌اید. به عنوان مثال: اگر حساب کاربری خود را در ایران ایجاد کرده باشید، به طور پیش فرض حساب شما برای کشور ایران است و وقتی به کشوری دیگر سفر می‌کنید یا قصد ساکن شدن در کشور دیگری را دارید، در کشور مقصد قابلیت رایگان بودن خود را از دست می‌دهد.

شما در هر حال می‌توانید کشور حساب کاربری اسپاتیفای را تغییر دهید، یعنی چه در حال نقل مکان به کشور جدید باشید و چه برای گذراندن تعطیلات خود به کشور‌های خارجی سفر کنید؛ در هر دو صورت امکان تغییر کشور با دسترسی به تنظیمات حساب کاربری شما امکان‌پذیر است. شما به دلخواه خود می‌توانید از طریق هر مرورگر اینترنتی تغییر کشور را برای حساب کاربری خود انجام دهید. همچنین انجام این کار به دلخواه و با توجه به شرایط شما امکان‌پذیر است و می‌توانید با مک، رایانه شخصی، آیفون، دستگاه اندرویدی و… اقدام به انجام تغییر کشور کنید.

ما در این مقاله به طور کامل به بررسی نحوه استفاده از حساب کاربری رایگان اسپاتیفای شما خواهیم پرداخت. به طور کلی شما می‌توانید به کمک برنامه دسکتاپ یا وب سایت این برنامه کشور خود را به کشوری که تا به حال در آن ساکن بودید برگردانید تا اسپاتیفای شما به صورت رایگان در اختیارتان قرار گیرد. برای انجام مراحل باید به تنظیمات حساب کاربری خود در این برنامه دسترسی داشته باشید.

حساب کاربری در اسپاتیفای

اسپاتیفای دو نوع اکانت برای کاربران خود دارد؛ اکانت Normal و اکانت Premium مگر اینکه یک موزیسین باشید که بتوانید یک اکانت حرفه‌ای دریافت کنید. با این حال شما اگر یک اکانت معمولی در اسپاتیفای دارید، نیاز به تغیراتی در تنظیمات خواهید داشت، اما اگر یک حساب کاربری Premium دارید؛ می‌توانید بدون تغییر تنظیمات خود به هر نقطه از کشور که می‌خواهید سفر کنید. (اگرچه ممکن است که بخواهید اطلاعات صورت حساب خود را در صورت نقل مکان تغییر دهید یا به روز‌رسانی کنید. )

اما نکته مهم این است که شما نمی‌توانید کشور حساب کاربری خود را به هر کشوری که دوست دارید، تغییر دهید و فقط در صورتی تغییرات در حساب کاربری شما اعمال می‌شوند، که شما واقعاً در آن کشور باشید. همچنین توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید قبل از سفر به کشور دیگر تنظیمات حساب اسپاتیفای خود را تغییر دهید و فقط در صورتی که موقعیت مکانی شما تغییر کرده باشد، تغییر کشور نیز امکان‌پذیر است. در ادمه نحوه تغییر کشور در این برنامه آمده است؛ لطفاً به این مراحل با دقت عمل کنید.

چگونه کشور خود را در اسپاتیفای تغییر دهیم؟

برای اینکه کشور حساب کاربری خود را تغییر دهید، نیاز است طبق دستور العمل‌های زیر پیش بروید؛

  1. از اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید.
  2. به وب سایت اسپاتیفای مراجعه کنید. این مورد در دسکتاپ و نیز در گوشی موبایل قابل انجام است. اگر قبلاً این مورد را انجام نداده‌اید می‌توانید با فیس بوک و یا نام کاربری و رمز عبور فعلی خود انجام دهید و وارد شوید.
  3. روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  4. منویی کشویی برای شما ایجاد می‌شود. در این منو باید آیتم account را انتخاب کنید.
  5. پس از اینکه گزینه اکانت را انتخاب کردید، وارد صفحه‌ای می‌شوید که از حساب شما نمایی کلی به شما نشان می‌دهد. در واقع شما در این صفحه، نام کاربری، ایمیل، تاریخ تولد و کشور فعلی خود را مشاهده می‌کنید.
  6. در این مرحله، گزینه ویرایش پروفایل را انتخاب کنید.
  7. پس از انتخاب بخش ویرایش پروفایل صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که اگر به پایین صفحه بروید گزینه ” country ” را خواهید یافت.
  8. بخش کشور را انتخاب کنید.
  9. با انتخاب این گزینه یک منوی کشویی دیگر برای شما باز می‌شود، که تمامی کشور‌ها را شما می‌توانید ببینید.
  10. کشوری را که در آنجا سکونت دارید را انتخاب کنید. به این نکته مهم حتماً توجه کنید؛ که فقط می‌توانید در کشوری که در حال حاضر در آن سکونت دارید را انتخاب کنید نمی‌توانید هر کشوری را انتخاب کنید.
  11. در مرحله آخر نیز باید تغییرات ایجاد شده را تأیید کنید.
  12. به این ترتیب کشور حساب کاربری اسپاتیفای خود را تغییر دهید.

چگونه کشور خود را در اسپاتیفای تغییر دهیم؟

به این نکته توجه کنید؛ برنامه اسپاتیفای، از جمله برنامه‌هایی هست که در ایران، برای استفاده از آن دچار مشکلاتی هستیم و اگر مایل هستید که از آن استفاده کنید؛ باید با تغیر آی‌پی ایران، به آن متصل شوید و یک اکانت بسازید. درصورتی که قصد سفر به خارج از کشور یا مهاجرت به کشوری دیگر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید. برنامه اسپاتیفای ویژگی‌های بسیاری برای طرفداران موسیقی دارد که با خارج شدن از کشور دیگر رایگان نخواهد بود و باید کشور حساب کاربری خود را تغییر دهید. درصورتی که یک اکانت معمولی دارید، برای تغییر کشور خود در اسپاتیفای، باید از نظر فیزیکی در کشور دیگری قرار داشته باشید و سپس اقدام به تغیر موقعیت کنید. همچنین باید اطلاعات حساب خود را در حالت آنلاین وارد کنید. در قسمت‌های بالایی تمامی مراحل تغییر کشور به صورت کامل توضیح داده شده است. شما با تغییر کشور حساب کاربری خود در خارج از کشور از رایگان شدن این برنامه جذاب موسیقی بهره‌مند خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed