مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک

مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک

موسیقی از گذشته تا به امروز نقش مهمی را در زندگی بشر ایفا کرده و انسان‌ها با گوش سپردن به سبک موسیقی‌های مورد علاقه خود آرامش وصف نشدنی را دریافت می‌کنند؛ بدون تردید رابطه موسیقی با انسان یک رابطه عمیق و روحی بوده که سبب چنین تأثیرات عمیقی در او می‌شود. رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی شاهد ظهور سرویس‌های مختلف پخش آهنگ با قابلیت‌های متفاوت بودیم که هر کدام از آن‌ها برای باقی ماند در عرصه رقابت سعی در بهبود شاخصه‌های خود هستند. اسپاتیفای و یوتیوب موزیک از بهترین‌ سرویس‌های استریم موسیقی هستند که با دارا بودن مشخصات خاص خود طرفداران زیادی را در این حوزه به خود اختصاص داده‌اند. ما در این مقاله به صورت کامل به مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک و شرح مزایا و معایب هر کدام پرداخته‌ایم. بنابراین در صورتی که در دو راهی خرید اکانت از یوتیوب موزیک و خرید اشتراک از اسپاتیفای مانده‌اید در ادامه ما را همراهی نمایید.

به طور خلاصه برای استفاده داخل ایران و هم از نظر جهانی اسپاتیفای گزینه برتری میباشد.

یوتیوب موزیک به دلایل قیمت بالا برای استفاده در ایران، قطعی های مکرر پرمیوم به دلیل استفاده از وی پی ان کشور دیگر، محدودیت های مختلف که برای استفاده در ایران مناسب نمیباشد.

سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای چیست؟

قبل از پرداختن به مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک بهتر است در ابتدا به صورت کلی به معرفی پلتفرم اسپاتیفای بپردازیم تا بتوانید با دید کلی تر به سراغ مقایسه آن با یوتیوب موزیک برویم. اسپاتیفای(Spotify) یک سرویس سوئدی استریم موسیقی، ویدیو و همچنین پادکست است که به صورت رسمی در سال 2008 راه اندازی شد. نکته قابل توجه در مورد این پلتفرم این است که به صورت کامل از حقوق صاحبان آثار محافظت می‌کند و با قابلیت‌های خاص خود امکان معرفی شدن هنرمندان مختلف را فراهم می‌سازد. در نسخه اولیه اسپاتیفای افراد می‌توانستند به صورت رایگان به موسیقی دلخواه خود گوش دهند اما باید تبلیغات مختلف را در بین آهنگ‌ها نیز مشاهده نمایند؛ اما رفته رفته اکانت‌های پریمیوم به میان آمدند و با خرید این اکانت‌ها دیگر نیازی به تحمل کردن تبلیغات نبود و بسیاری از قابلیت‌های ویژه در نسخه پریمیوم برای کاربران ارائه شد.

برای تهیه اشتراک پرمیوم اسپاتیفای و ساخت اکانت اینجا مشاهده بفرمایید: خرید اکانت اسپاتیفای

یوتیوب موزیک یا اسپاتیفای

ویژگی‌های بسیار خاص و تکنولوژی پیاده سازی شده در این پلتفرم سبب شده که امروزه اسپاتیفای به محبوب ترین سرویس استریم آنلاین موسیقی در میان کاربران تبدیل گردد. این برنامه به راحتی بر روی سیستم‌ عامل‌های مختلف قابل اجرا بوده و شما می‌توانید از طریق دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه، رایانه و حتی تلویزیون هوشمند به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید و لذت ببرید. یکی از امکانات ویژه اکانت‌های پریمیوم اسپاتیفای این است که پس از مدتی سلیقه کاربر را تشخیص داده و مطابق با آن در بازه‌های زمانی مختلف لیستی از مورد علاقه‌ها به او پیشنهاد می‌دهد.

در اسپاتیفای شما می‌توانید علاوه بر گوش دادن به موسیقی دلخواه خود از هنرمندان سرتا سر جهان از محتواهای پادکست و ویدیویی نیز استفاده نمایید؛ در اسپاتیفای شما می‌توانید وارد اکانت خود شوید و لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه خود را بسازید و هر زمان که خواستید به راحتی به آن‌ها دست پیدا کنید. این برنامه به دو صورت رایگان و پریمیوم به کاربران امکان تجربه کردن لذتی شگفت انگیز را از دنیای موسیقی می‌دهد. این ویژگی‌های منحصر به فرد و خارق‌العاده در مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک سبب شد که Spotify رفته رفته به یک رقیب اصلی برای شرکت‌هایی مانند مایکروسافت تبدیل گردد.

ویژگی های یوتیوب موزیک

معرفی پلتفرم یوتیوب موزیک

در ادامه مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک به معرفی نرم افزار YouTube Music می‌پردازیم که طرفداران زیادی را در میان علاقه مندان به دنیای موسیقی به خود جذب کرده است؛ همانطور که از نام این برنامه نیز پیدا است یکی از پلتفرم‌های زیر مجموعه یوتیوب می‌باشد. یوتیوب موزیک نیز مانند سایر پلتفرم‌های پخش موسیقی دسترسی کاربر را به آرشیو بزرگی از آهنگ‌های سراسر جهان از هنرمندان مختلف را فراهم می‌سازد. مانند بسیاری از نرم افزارهای استریم موسیقی برای دسترسی به امکانات کامل یوتیوب موزیک باید اکانت پریمیوم آن را خریداری نمایید.

گوگل در سال 2011 سرویس پخش موسیقی گوگل پلی را راه اندازی کرد اما نتوانست رضایت کاربران به جلب کند؛ اما او در این کار عقب نکشید و اکنون با ارائه سرویس پخش موسیقی یوتیوب موزیک می‌خواهد دوباره  توانایی خود را به رقبا نشان بدهد. برنامه یوتیوب موزیک روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS قابل استفاده می‌باشد؛ اما اپلیکشن جداگانه‌ای برای استفاده آن بر روی سیستم عامل‌های ویندوز و مک تا کنون ارائه نشده و برای استفاده بر روی آن‌ها کاربران باید از طریق مرورگر وارد سرویس شوند. یکی از قابلیت‌های جذاب یوتیوب موزیک این است که به کاربران علاوه بر دسترسی به آهنگ و آلبوم‌های دلخواه خود امکان پخش موزیک ویدیو و اجراهای زنده را نیز می‌دهد.

انتخاب بین اکانت اسپاتیفای و یوتیوب موزیک

مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک در اشتراک رایگان

همانطور که در بالا نیز اشاره شد هر دو پلتفرم اسپاتیفای و یوتیوب موزیک دارای نسخه رایگان بوده که کاربران بدون پرداخت پول می‌توانند از برخی امکانات این برنامه‌ها بهره مند شوند. اما مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک در قسمت رایگان آن‌ها به محدودیت‌هایی که هر کدام از این برنامه‌ها برای کاربران ایجاد می‌کنند برمی‌گردد.

پلتفرم اسپاتیفای در بخش رایگان خود به کاربران اجازه پخش موسیقی‌هایی را می‌دهد که به صورت از پیش تعیین شده در پلی لیست‌های مخصوص تعبیه شده‌اند و امکان دسترسی به تمام آهنگ‌ها وجود ندارد. کاربران می‌توانند در این پلی لیست هر چند ساعت یک بار آهنگ‌هایی که نمی‌خواهند گوش بدهند رد کنند. کیفیت صدا در این حالت نیز محدود می‌باشد و امکان پخش موسیقی با کیفیت بالا وجود ندارد. به علاوه کاربران در نسخه رایگان اسپاتیفای نمی‌توانند آهنگ مورد علاقه خود را دانلود کنند و به حالت آفلاین گوش دهند؛ همچنین پخش شدن تبلیغات در پاره‌ای از اوقات در میان آهنگ‌های در حال اجرا می‌تواند برای کاربران آزار دهنده باشد.

در مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک در قسمت رایگان پلتفرم YouTube Music به نسبت بهتر از اسپاتیفای ظاهر شده است؛ در این برنامه شما می‌توانید هر آهنگی که بخواهید را گوش نمایید و محدودیتی در این کار برای شما ایجاد نشده است و همچنین در صورت نیاز می‌توانید آهنگ در حال پخش را رد کنید. یکی از چالش‌هایی که کاربران در نسخه رایگان یوتیوب موزیک با آن مواجه می‌شوند این است که در صورت خاموش شدن صفحه نمایش و یا قفل شدن خودکار آن، موسیقی که در حال پخش باشد قطع خواهد شد. مانند بسیاری از برنامه‌های دارای اکانت‌های رایگان یوتیوب موزیک نیز در اشتراک رایگان خود از تبلیغات در بین پخش موسیقی استفاده می‌کند و به علاوه همانند رقیب خود کیفیت پخش موسیقی در حالت رایگان محدود و پایین می‌باشد.

مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک از نظر رابط کاربری

در مقایسه با محیط کلی هر دو برنامه باید بگوییم که هر دو دارای رابط کاربری به نسبت مشابهی هستند و از تم تاریک استفاده می‌کنند اما در پلتفرم اسپاتیفای به دلیل به کار گیری تصاویر و پس زمینه جذاب‌تر فضای بهتری به نسبت ایجاد شده است. اما یوتیوب موزیک در مقایسه با اسپاتیفای در قسمت رابط کاربری کمی ضعیف‌تر عمل کرده و توجه زیادی در این بخش از برنامه خود اعمال نکرده است. یکی دیگر از شاخصه‌های بارز اسپاتیفای در بحث رابط کاربری وجود یک نوار کناری ثابت است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با سرعت بیشتر و بدون هیچ گونه معطلی و به قسمت‌های مختلف برنامه هدایت شود. همچنین این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد که به راحتی و تنها با کشیدن و رها کردن آهنگ‌ها در نوار کناری یک آهنگ را از یک پلی لیست به لیست شخصی و مورد علاقه خود منتقل نمایند.

مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک از نظر صدا

گوش دادن موسیقی با کیفیت پایین سبب تجربه‌ای ناخوشایند برای کابر خواهد شد و به همین دلیل سرویس‌های پخش موسیقی در تلاش برای ارائه بالاترین کیفیت ممکن هستند. در مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک باید اشاره کنیم که اسپاتیفای از فرمت‌های صوتی مختلفی استفاده می‌کند و این برنامه به کاربران با اشتراک رایگان امکان پخش موسیقی با کیفیت160 کیلو بایت و به کاربران نسخه پریمیوم امکان پخش آهنگ با کیفیت 320 کیلو بایت را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که کیفیت پخش آهنگ در هر کدام از این حالات نیز قابل تغییر می‌باشد و موارد بیان شده بالاترین کیفیت ممکن را در حالت‌های رایگان و پریمیوم را نشان می‌دهد. به صورت کلی کیفیت‌های پخش موسیقی در پلتفرم اسپاتیفای به صورت زیر است:

  • کم: کیفیت صدای 24 کیلو بایتی
  • استاندارد: کیفیت صدای 96 کیلو بایتی
  • زیاد: کیفیت صدای 160 کیلو بایتی
  • خیلی زیاد: کیفیت صدای 320 کیلو بایتی
  • حالت خودکار: تنظیم کیفیت صدا بر اساس سرعت اینترنت کاربر

اما در برنامه یوتیوب موزیک کیفیت صدای پخش موسیقی به شرح زیر می‌باشد:

  • کم: کیفیت صدای 48 کیلو بایتی
  • استاندارد: کیفیت صدای 128 کیلو بایتی
  • زیاد: کیفیت صدای 256 کیلو بایتی
  • همیشه بالا: در هر صورت و با هر سرعت اینترنت کیفیت صدا را به صورت خودکار روی 256 کیلو بایت تنظیم می‌کند

در مقایسه کلی بین کیفیت صدای اسپاتیفای و یوتیوب موزیک همانطور که در بالا نیز مشاهده کردید کیفیت صدای پخش موسیقی در برنامه اسپاتیفای چه برای کاربران معمولی در نسخه رایگان و چه برای کاربران ویژه و در نسخه پریمیوم بالاتر از یوتیوب موزیک می‌باشد.

مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک در محتوا

از آنجایی که یکی از علت‌های تمایل افراد به سمت استفاده از سرویس‌های استریم موسیقی دسترسی به آرشیو بزرگی از آهنگ‌های مورد علاقه خود بدون محدودیت می‌باشد این پلتفرم‌ها تلاش می‌کنند تا بتوانند حجم زیادی از آهنگ‌ها را از هنرمندان سراسر جهان در لیست خود داشته باشند تا از این طریق بتوانند میزان کاربر بیشتری را به خود جذب کنند. در مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک باید اشاره کنیم که هر دو این برنامه‌ها از بخش محتوایی پرباری برخوردار هستند که به بیش از 10 میلیون نسخه آهنگ از هنرمندان مختلف می‌رسد. بنابراین اگر خوش بینانه به قضیه نگاه کنیم باید بگوییم که در صورتی که آهنگ درخواستی شما از خواننده به نسبت معروفی باشد به احتمال زیاد می‌توانید آن را از میان آرشیو موسیقی این پلتفرم‌ها به سادگی پیدا کنید.

یکی از تفاوت‌های عمده اسپاتیفای و یوتیوب موزیک در این است که اسپاتیفای علاوه بر دسترسی به آهنگ‌های مختلف امکان استفاده از بیش از یک میلیون پادکست رادیویی را به کاربران خود می‌دهد. در مقابل یوتیوب موزیک نیز تجربه لذت بردن از حجم عظیمی از موزیک ویدیو و پخش زنده را در اختیار افراد قرار خواهد داد. بنابراین با توجه به دسترسی به حجم عظیمی از آهنگ‌ها در هر کدام از برنامه‌ها این به سلیقه و نیاز شما برمی‌گردد که کدام از این برنامه‌ها را به دیگری ترجیح دهید. در صورتی که علاقه دارید در کنار موسیقی پادکست‌های مختلفی را نیز گوش بدهید بدون تردید اسپاتیفای برای شما گزینه مناسب تری خواهد بود؛ اما اگر خواهان دیدن کنسرت خوانندگان مختلف به صورت زنده و همچنین موزیک ویدیوهای جذاب هستید یوتیوب موزیک می‌تواند برای شما مفیدتر واقع شود.

مقایسه اسپاتفیفای و یوتیوب موزیک از نظر قیمت و خرید اشتراک

همانطور که در بالا نیز اشاره شد هر دو برنامه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک دارای اکانت‌های رایگان و پریمیوم هستند که برای دسترسی به امکانات ویژه برنامه‌ها باید اشتراک خریداری شود. در نسخه رایگان هر دو پلتفرم در میان پخش آهنگ شما ناچارید که تبلیغات مختلف را نیز مشاهده نمایید؛ اما در مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک نسخه رایگان Spotify به نسبت You Tube Music تبلیغات بیشتری را در بین آهنگ‌ها پخش می‌کند که این مسأله می‌تواند برای کاربران اذیت کننده باشد. اما برای رها شدن از تمام این مشکلات فقط کافی است که اکانت پرمیمیوم را تهیه کنید. این اکانت‌های خریداری شده به شما امکان دسترسی جامع به تمام امکانات ویژه برنامه و گوش دادن آنلاین و یا دانلود آفلاین و بسیاری دیگری از گزینه‌های مختلف را می‌دهد؛ برای خرید اشتراک می‌توانید به مجموعه‌های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه نمایید.

حق اشتراک فردی در برنامه اسپاتیفای تنها 9.99 دلار در ماه برای شما هزینه خواهد داشت؛ که در طرح جدیدی به نام Due Premium این برنامه به صورت دوکاربره برای افراد قابل استفاده می‌باشد و حق اشتراک آن 12.99 دلار بوده که در آن به صورت همزمان دو نفر می‌توانند از یک اکانت پریمیوم استفاده کنند و از تمام مزایای آن بهره مند شوند. اما در یک طرح دیگر به نام Family Plan که در تناسب با نیازهای خانواده ارائه شده است به صورت همزمان شش نفر می‌توانند از یک اکانت استفاده نمایند و حق اشتراک در این حالت 15.99 دلار هزینه خواهد داشت. علاوه بر این موارد اسپاتیفای یک طرح مخصوص دانش آموزان و دانشجویان ارائه کرده است که هزینه خریداری اشتراک آن 4.99 دلار در ماه می‌باشد؛ که البته این طرح در کشور ایران قابل استفاده نمی‌باشد.

در اشتراک پریمیوم یوتیوب موزیک نیز شما امکان استفاده از تمام قابلیت‌های برنامه را بدون هیچ محدودیتی خواهید داشت؛ گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود بدون تبلیغات آزار دهنده، دانلود آفلاین و تماشای موزیک ویدیوها و کنسرت‌ها از جمله مزایایی است که با خرید اکانت در این پلتفرم می‌توانید از آن‌ها بهره مند شوید. حق اشتراک فردی در نسخه پریمیوم یوتیوب موزیک 9.99 دلار می‌باشد که با حق اشتراک یک نفره اسپاتیفای برابری می‌کند. اما در عوض حق خرید اشتراک در طرح خانوادگی که در آن به صورت همزمان 6 نفر می‌توانند به یک حساب کاربری متصل شوند و بدون محدودیت از آن استفاده نمایند 14.99 دلار بوده یعنی یک دلار کمتر از حق اشتراک اسپاتیفای در این حالت می‌باشد. یوتیوب موزیک نیز برای دانش آموزان و دانشجویان طرح مخصوصی را در نظر گرفته و حق اشتراک برای این افراد 4.99 دلار می‌باشد. اما یک مزیت برنامه یوتیوب موزیک این است که کاربر با پرداخت تنها 2 دلار بیشتر از حق اشتراک خود می‌تواند به صورت کامل از محتواهای موجود در برنامه یوتیوب نیز استفاده کند. که این امتیاز می‌تواند مزیت بزرگی را برای کاربران ایجاد نماید که تنها با پرداخت دو دلار بیشتر می‌توانند از نسخه پریمیوم هر دو برنامه به صورت همزمان استفاده نمایند.

در مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک از نقطه نظر قیمت هر دو برنامه دارای قیمت‌های به نسبت مشابهی بوده و تفاوت قیمت زیادی برای خرید اشتراک پریمیوم در آن‌ها وجود ندارد؛ اما در برنامه یوتیوب موزیک با پرداخت مبلغ اندکی می‌توانید به نسخه پریمیوم یوتیوب نیز دسترسی پیدا کنید. انتخاب بین اکانت پریمیوم اسپاتیفای و یوتیوب موزیک در این حالت به سلیقه و نیاز شما برای دسترسی به امکانات برنامه‌ها وابسته است و از نظر قیمت هر دو در یک محدوده قرار دارند.

مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک در جست و جو

در مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک باید بیان کنیم که برنامه یوتیوب موزیک با توجه به اینکه زیر مجموعه گوگل بوده از نقطه نظر سرچ کردن به نسبت اسپاتیفای بهتر عمل کرده است. البته این مسأله جای تعجب ندارد زیرا گوگل به عنوان قدرتمندترین موتور جست و جو در دنیا توانسته قدرت و مهارت خود را در این برنامه نیز به رخ رقیبان بکشاند. در یوتیوب موزیک شما می‌توانید از فیلترهای تعبیه شده برای سرچ آهنگ استفاده نمایید و این مسأله می‌تواند در پیدا کردن آهنگ دلخواه به کاربر بسیار کمک کننده باشد. علاوه بر این قابلیت یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز یوتیوب موزیک در این قسمت این است که کاربر می‌تواند تنها بخشی از متن آهنگ را در قسمت سرچ وارد نمایید و به آهنگ مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید. البته لازم است بیان شود که اسپاتیفای پس از مدتی این قابلیت را به سرویس خود اضافه نمود اما اولین سرویس استریم موسیقی که این ویژگی را در برنامه خود پیاده سازی کرد یوتیوب موزیک بود.

مقایسه بین اسپاتیفای و یوتیوب موزیک در سایر ویژگی‌ها

یکی از ویژگی‌های بارزی که نشان دهنده علت میزان بالای محبوبیت برنامه اسپاتیفای در میان علاقه مندان حوزه موسیقی می‌باشد تشخیص سلیقه و نیاز شما توسط این برنامه و پیشنهاد آهنگ‌های مشابه می‌باشد. در واقع اسپاتیفای با آنالیز مناسب نیاز و سلیقه کاربر را به خوبی تشخیص داده و هر هفته پلی لیستی از آهنگ‎‌های مشابه را به او ارسال می‌کند. در برنامه اسپاتیفای یک پلی لیست محبوب با نام Discover Weekly وجود دارد که به کاربر امکان داده می‌شود بتواند به آهنگ‌های محبوبی که به تازگی منتشر شده به راحتی دست پیدا کند.

اسپاتیفای به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند آهنگ‌های مورد علاقه خود را از طریق سایر رسانه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارند و یا کابران متوجه شوند که دوستانشان به چه سبک آهنگ‌های بیشتر علاقه دارند و آن‌ها را گوش می‌دهند. یکی دیگر از شاخصه‌های بسیاز جذاب اسپاتیفای وجود تایمر خواب می‌باشد که مناسب برای کسانی است که قبل از خواب عادت به گوش دادن به موسیقی دارند. با تنظیم کردن این قسمت از برنامه پخش موسیقی پس از مدت زمان مشخصی که کاربر تعیین می‌کند متوقف می‌شود.

اسپاتیفای بهتر است یا یوتیوب موزیک

نتیجه گیری نهایی

در متن بالا به صورت کامل به مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک از جنبه‌های مختلف پرداختیم؛ این دو سرویس هر دو در زمینه پخش و استریم موسیقی فعال هستند اما به صورت کلی اسپاتیفای عملکرد بهتری داشته و در میان کاربران نیز از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ وجود تعداد زیاد کاربر فعال در این برنامه به صورت واضح گواه این ماجرا می‌باشد. اسپاتیفای با توجه به کیفیت عالی پخش موسیقی و همچنین امکان دسترسی کاربر به آرشیو گسترده‌ای از آهنگ‌های مختلف از سراسر جهان و ارائه پادکست‌های متنوع موفق شده به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. سرویس پخش موسیقی یوتیوب موزیک نیز به عنوان زیر مجموعه‌ای از برنامه یوتیوب و زیر نظر گوگل بوده که تا کنون توانسته طرفداران زیادی را در میان علاقه مندان دنیای موسیقی به خوب جذب کند. با وجود نقاط ضعفی که یوتیوب موزیک داشته دارای نقاط قوت و مزیت‌های زیادی نیز می‌باشد که همان مزایا سبب شده برخی افراد آن را به سایر سرویس‌های استریم موسیقی ترجیح دهند. به عنوان مثال یوتیوب موزیک علاوه بر آهنگ امکان پخش آلبوم، موزیک ویدیو و پخش زنده را به کاربران می‌دهد و به علاوه موتورهای جست و جوی بسیار قدرتمندتری را دارد.

به صورت کلی می‌توان این نتیجه گیری را درباره مقایسه اسپاتیفای و یوتیوب موزیک ارائه کرد که در صورتی که هدف شما تنها گوش دادن به موسیقی با دسترسی به آرشیو گسترده‌ای از آهنگ‌های مختلف از هنرمندان سراسر جهان می‌باشد اسپاتیفای برای شما پیشنهاد مناسب‌تری خواهد بود. اما اگر می‌خواهید در کنار برنامه‌ای داشته باشید که در کنار پخش موسیقی دلخواهتان به شما امکان دسترسی به موزیک ویدیو و پخش زنده را نیز بدهد یوتیوب موزیک گزینه بهتری برای شما خواهد بود. در واقع هر دو این برنامه‌ها از غول‌های سرویس‌های استریم موسیقی به حساب آورده می‌شوند که با امکانات و قابلیت‌های فوق پیشرفته خود توانسته‌اند نیاز کاربران را تا حد امکان پوشش دهند و انتخاب بین آن‌ها وابسته به سلیقه و بر حسب نیاز و خواسته شما از پلتفرم می‌باشد که با مقایسه یوتیوب موزیک و اسپاتیفای از نقطه نظرات مختلف می‌توانید در نهایت تصمیم گیری نهایی را اتخاذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed