درآمد هنرمندان در هر استریم چقدر است؟

رپر T-Pain بحث در مورد این سوال را که بسیاری از افراد در صنعت موسیقی پرسیده اند – “در هر استریم هنرمندان چقدر درآمد دارند؟” – با یک پست جدید در شبکه های اجتماعی شعله ور کرد.

T-Pain (نام کامل Faheem Rasheed Najm) با یک پست و توییت اخیر در اینستاگرام، که شامل نموداری است که ظاهراً تعداد استریم‌های مورد نیاز برای کسب درآمد 1 دلاری را در پلتفرم‌های پیشرو مانند اسپاتیفای، Apple Music و YouTube Music نشان می‌دهد، به گفتگو بین هنرمندان، متخصصان صنعت موسیقی و طرفداران دامن زد.

تعداد استریم‌های مورد نیاز برای کسب 1 دلار

پلتفرم استریم

نمودار to-the-point در ابتدا در یک subreddit به نام “r/coolguides” ارسال شد که کاربران را تشویق می کند تا “راهنماهای مرجع مبتنی بر تصویر برای هر چیزی و همه چیز” را با توجه به توضیحات آن به اشتراک بگذارند. این OP داده‌های پشت نمودار را توضیح نمی‌دهد، اما نظر Reddit نشان داد که اطلاعات از وب‌سایتی به نام Producer Hive برداشته شده است.

به طور خاص، این منبع اخیر نموداری با دو ستون، “پلتفرم استریم” و “نرخ حق امتیاز” دارد و از آن زمان این دارایی راه خود را به پلتفرم های اجتماعی اضافی باز کرده است. اما منبع موجود در پروفایل های توییتر و اینستاگرام T-Pain به سادگی اصلاح شده است تا تعداد استریم های مورد نیاز برای تولید 1 دلار در اکثر سرویس های محبوب امروزی را منعکس کند.

طبق بررسی تعداد استریم‌های مورد نیاز «برای به دست آوردن 1 دلار» در نمودار به‌روز شده – و پاسخ به سؤال اصلی «هنرمندان در هر استریم چقدر درآمد دارند؟» – Napster از MelodyVR با 53 بازی در هر پرداخت 1 دلاری، در رتبه اول قرار دارد.

نمودار مذکور همچنین نشان می‌دهد که برای ایجاد یک دلار حق امتیاز به 78 استریم Tidal نیاز است، این در حالی است که برای Apple Music به 128 استریم، برای Deezer به 156 استریم، برای Amazon Music به 249 استریم ، برای اسپاتیفای به 315 استریم، برای Pandora به 752 استریم و برای YouTube Music به 1250 استریم نیاز است. این ارقام زمانی که در برابر نرخ حق امتیاز واقعی هر استریمی که توسط Producer Hive و در Reddit منتشر شده است حساب شود، تا حد زیادی به 1 دلار می رسد.

در اینجا نگاه دیگری به تفکیک وجود دارد که به‌عنوان پرداخت در هر استریم به‌جای کل استریم ها به ازای هر 1 دلار ارائه شده است.

پلتفرم استریم

باید تاکید کرد که این نرخ‌ها تقریباً مشابه نرخ‌هایی است که چندی پیش توسط Digital Music News ارسال شده بود، به جز تعداد معدودی از مجموع‌هایی که در این مدت کمی تغییر کرده‌اند، اما فقط در DMN به‌روزرسانی می‌شوند.

و همانطور که اشاره کردیم، نرخ های حق امتیاز دقیق (به ویژه در سرویس هایی با نسخه های ممتاز و پشتیبانی شده از تبلیغات) به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله هزینه اشتراک (و ویژگی های تبلیغات) در منطقه ای که استریم از آن سرچشمه می گیرد – اما محدود به این عامل نیست.

علاوه بر این، استریم‌های حساب‌های premium بیشتر از همتایان خود که با تبلیغات پشتیبانی می‌شوند، پرداخت می‌کنند، و بر اساس مجموعه‌ای از عوامل مختلف، برخی از هنرمندان گزارش داده‌اند که با نرخ‌های حق امتیاز بسیار پایین‌تری نسبت به آنچه در بالا فاش شد، به آنها پرداخت می‌شود. نیازی به گفتن نیست، این ملاحظات پاسخ مستقیم به این سوال را که هزاران نفر (و شاید بیشتر) پرسیده اند، دشوارتر می کند: “هنرمندان در هر استریم چقدر درآمد دارند؟”

در این راستا، پس از یک تحقیق چند ماهه در سال گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا در ماه اکتبر یک “تحقیق رسمی در مورد پخش موسیقی” را اعلام کرد و پلتفرم هایی مانند SoundCloud و Tidal مدل های پرداخت مستقیم به هنرمندان را ارائه کردند. که مزیت خاصی برای سازندگان مستقلی است که پایگاه‌های طرفداران اختصاصی دارند اما میلیاردها استریم پخش نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed