تغییر نام تجاری اسپاتیفای Greenroom به عنوان اسپاتیفای Live

به نظر می رسد اسپاتیفای در حال آماده شدن برای تغییر نام برنامه صوتی اجتماعی “Greenroom” خود به “اسپاتیفای Live” و ادغام این ویژگی در برنامه اصلی است.

گزارش جدیدی از Bloomberg، اقداماتی را که اسپاتیفای برای تغییر نام محصول مکالمه زنده خود به «Greenroom» انجام می‌دهد، برجسته می‌کند. Greenroom اولین بار به عنوان رقیب کلاب‌هاوس در زمانی که اپلیکیشن‌های صوتی اجتماعی در طول همه‌گیری شیوع یافتند، معرفی شد. این برنامه به سازندگان محتوا اجازه می دهد تا مکالمات را پیرامون موضوعات خاص با مشارکت مخاطب تعدیل شده سازماندهی کنند.

Bloomberg گزارش می دهد که تغییر نام تجاری و راه اندازی مجدد اسپاتیفای Greenroom به عنوان اسپاتیفای Live برای سه ماهه دوم 2022 در نظر گرفته شده است.

اسپاتیفای در سال 2021، Betty Labs و برنامه Locker Room آن را خریداری کرد و سپس آن را به Greenroom تغییر نام داد. این شرکت مستقر در استکهلم نیز تنها غول فناوری نیست که بر برنامه‌های صوتی اجتماعی متمرکز شده است. فیس‌بوک و توییتر هر دو رقبای خود را برای کلاب‌هاوس راه‌اندازی کردند، زیرا این مد در سال 2020 شروع شد. کلاب هاوس در اولین سال راه اندازی به بیش از 10 میلیون کاربر دست یافت.

Twitter Spaces و اتاق‌های صوتی زنده فیسبوک تقریباً نسخه‌ی کپی شده از ویژگی‌های Clubhouse هستند. توییتر سخت کار کرده است تا فضاهای خود را به چیزی تبدیل کند که هنرمندان بتوانند از آن درآمد کسب کنند و کنسرت های مجازی بداهه برای مخاطبان خود با تهیه بلیط و سایر ویژگی ها برگزار کنند.

اما اسپاتیفای Greenroom نتوانست تمرکز خود را در میان کلون‌های کلاب‌هاوس به خود اختصاص دهد، زیرا جهان شروع به باز شدن پشتیبان‌های خود کرده است و مکالمات صوتی دیجیتال کمتر به تمرکز برای اتصال تبدیل شده‌اند. اسپاتیفای برخی از همان تلاش‌هایی را که برای تسلط بر فضای پادکست انجام داده است، روی صدای اجتماعی زنده نیز انجام داده است.

اسپاتیفای اخیراً با Complex Networks برای میزبانی همه تلاش‌های صوتی زنده خود شریک شده است. همچنین قراردادی با پادکست ورزشی “فوتبالیست های فانتزی” برای میزبانی گفتگوهای هفتگی در این پلتفرم امضا کرده است. اما واضح است که داشتن بخش صوتی زنده به عنوان یک برنامه دوم برای جذب و حفظ شنوندگان کار نمی کند.

به نظر می رسد وجود اسپاتیفای Live در کنار پخش موسیقی و پادکست ها یک راه حل باشد. جالب است که ببینیم آیا تفسیر اسپاتیفای از صدای اجتماعی زنده با این تغییرات بالا می رود یا خیر. Twitter Spaces دارای ویژگی‌های کسب درآمد بیشتری برای هنرمندانی است که به دنبال کسب درآمد از موسیقی آنلاین خود هستند، بنابراین اسپاتیفای از نظر ویژگی‌ها همچنان در حال بازی کردن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed