تاریخ انتشار HiFi اسپاتیفای چه زمانی است؟

تاریخ انتشار اسپاتیفای HiFi چه زمانی است؟ این شرکت گفت تا پایان سال 2021. پس کجاست؟

طبق گفته‌های بالاتر، که تاریخ یا زمانی را فاش نکردند، اسپاتیفای HiFi قرار است «در آینده» معرفی شود.

اسپاتیفای HiFi در ماه فوریه معرفی شد، اما برنامه پخش بی وقفه به وضوح وجود ندارد. این شرکت قول داده است که جزئیات بیشتری در مورد برنامه های HiFi خود در ماه های آینده به اشتراک بگذارد. اما بقیه سال 2021 بدون اینکه اسپاتیفای در مورد برنامه استریم ارتقا یافته خود چیزی بگوید که قصد داشت برای آن هزینه بیشتری بپردازد، گذشت.

در این بین، رقبایی مانند Apple Music در ماه ژوئن پخش بی وقفه و با وضوح بالا را عرضه کردند. مشترکین Apple Music صدای HiFi را بدون هزینه اضافی دریافت می کنند. Amazon Music برای مطابقت با Apple Music، موسیقی با وضوح بالا را بدون پرداخت هزینه اضافی به مشترکان خود ارائه کرد.

اما اسپاتیفای به طرز مشکوکی در زمینه موسیقی با وضوح بالا ساکت است. این شرکت بیشتر بر استراتژی پادکست خود تمرکز کرده است و یک استودیوی بزرگ جدید پادکست را در مرکز شهر لس آنجلس راه اندازی کرده است.

اگر اسپاتیفای نتواند صدای با کیفیت CD را بدون هزینه اضافی ارائه دهد، پس نمی‌تواند با Apple Music و Amazon Music رقابت کند. YouTube Music هنوز حتی عبارت “صدای بی وقفه” را هم به زبان نیاورده است، بنابراین رقابتی در آنجا وجود ندارد. اما برای کسانی که می خواهند به موسیقی پخش با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند، اپل، آمازون، دیزر و تایدال بهترین گزینه های فعلی هستند.

چرا اسپاتیفای تاریخ انتشار HiFi را اعلام نکرده است؟

پاسخ ساده این است که اپل احتمالا اسپاتیفای را مجبور کرده است تا مدل کسب و کار خود را تطبیق دهد. ویژگی‌ای که قبلاً به عنوان «premium» برنامه‌ریزی شده بود، در حال حاضر باید به صورت رایگان ارائه شود تا رقابتی باقی بماند. به همین دلیل است که اسپاتیفای روی پادکست ها متمرکز شده است – که محتوای منحصر به فردی را برای جذب کاربران جدید ارائه می دهد.

برآوردها حاکی از آن است که تعداد مخاطبان شنونده پادکست اسپاتیفای از اپل بیشتر خواهد بود – بنابراین تمرکز این دو شرکت بسیار متفاوت است.

در حالی که اسپاتیفای به شدت بر محتوای پادکست، تبلیغات و صداهای عمومی تمرکز کرده است، اپل بر روی موسیقی تمرکز کرده است. برای هنرمندانی که می‌خواهند برای استریم‌هایشان پول دریافت کنند، این مورد احتمالاً بهترین است.

هنگامی که اسپاتیفای HiFi در اوایل سال جاری معرفی شد، اسپاتیفای گفت که مشترکین Premium در بازارهای منتخب “می توانند کیفیت صدای خود را به اسپاتیفای HiFi ارتقا دهند و به آهنگ های مورد علاقه خود همانطور که هنرمندان در نظر داشتند گوش دهند.” بنابراین انتظار داشته باشید که اسپاتیفای برای اسپاتیفای HiFi در زمانی که راه اندازی شود، هزینه دریافت کند، اگرچه هنوز نمی دانیم با چه قیمتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed