اپل برنامه‌هایی مانند اسپاتیفای را از iOS Dock بیرون می‌کشد

یک توسعه‌دهنده iOS ادعا می‌کند که Apple Music رقیب برتر اسپاتیفای را از dock می‌گیرد، اما اپل اصرار دارد که این یک باگ است.

این رفتار نشان می دهد که اپل در حال تبلیغ برنامه بومی خود از طریق اسپاتیفای است. با این حال، کوین آرچر، توسعه‌دهنده آن می‌گوید این زمانی اتفاق می‌افتد که هر برنامه شخص ثالثی در شکاف چهارم dock باشد. این رفتار مختص برنامه‌های موسیقی نیست و اپل هر برنامه‌ای را برای جایگزینی شخص اول خود قرار می‌دهد. با این حال، Apple Music اولویت را در dock نشان می دهد و حتی سایر برنامه های این شرکت را از آن شکاف حذف می کند.

هنگام راه اندازی آیفون برای اولین بار، مجموعه ای از برنامه ها در چهار شکاف dock از قبل نصب شده است. کاربران می‌توانند برنامه‌های پیش‌فرض مانند Apple Music را حذف کرده و در صورت تمایل دوباره آن‌ها را از اپ استور نصب کنند. از آنجایی که برنامه Apple Music در جایگاه چهارم از قبل نصب شده است، در صورت نصب مجدد، همیشه در آن مکان به طور پیش فرض خواهد بود. برنامه‌های شخص ثالث مانند اسپاتیفای سعی نمی‌کنند خود را مجدداً در dock نصب کنند، زیرا سیستم‌عامل رفتار dock را مطلع می‌کند.

این رفتار به جای تلاش برای بیرون راندن عمدی رقبا، ناشی از یک تناقض گویی در برنامه نویسی است. اپل اعلام کرده است که این یک باگ است و شرکت آن را بررسی خواهد کرد.

این شرکت اژ iOS و اپ استور آن دفاع کرده است، به ویژه از زمانی که شکایات ضد انحصار در تحقیقاتی در مورد اینکه آیا غول های فناوری از قدرت سهامداران برای فرونشاندن رقابت خود استفاده می کنند یا خیر، به اوج خود رسید. در میان مدیران اجرایی برجسته فناوری، Gim Cook اپل در سال 2020 در برابر کمیته فرعی ضد انحصار مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داد.

Cook مشارکت شرکتش در استراتژی «کپی-کسب-کشتن» را تکذیب کرد و مدعی شد که «در هیچ بازاری که ما تجارت می کنیم، سهم بازار غالبی ندارد». اپل اصرار دارد که با هر توسعه دهنده در اپ استور iOS رفتار منصفانه داشته است و قوانین آن باز و شفاف هستند.

در بیانیه رسمی Cook قبل از کمیته فرعی آمده است: «پس از شروع با 500 برنامه، امروز اپ استور میزبان بیش از 1.7 میلیون است که تنها 60 مورد از آنها نرم افزار اپل هستند. واضح است که اگر اپل یک دروازه بان است، کاری که ما انجام داده ایم این است که دروازه را بازتر کرده ایم. ما می‌خواهیم هر برنامه‌ای را که می‌توانیم در فروشگاه دریافت کنیم، نه اینکه آنها را خاموش کنیم.»

او ادامه داد: «اپ استور با گذشت زمان تکامل می‌یابد و هر تغییری که انجام داده‌ایم در جهت ارائه تجربه بهتر برای کاربران و یک فرصت تجاری قانع‌کننده برای توسعه‌دهندگان بوده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed