اپدیت جدید: برچسب های اصلی، پلی لیست اسپاتیفای را کنترل می کنند

در یک مطالعه جدید مشخص شد که: برچسب های اصلی لیست پخش اسپاتیفای را کنترل می کنند

یک مطالعه روی لیست پخش اسپاتیفای نشان داده است که سه برچسب بزرگ (UMG، Warner، Sony) بیشترین سود را از لیست های پخش انتخاب شده دارند. در بسیاری از موارد عملاً آنها را کنترل می کنند.

شرکت مشاوره Music Tomorrow این مطالعه را منتشر کرد و چگونگی تأثیر لیست های پخش بر هنرمندان نوظهور را تشریح کرد. این مطالعه نشان می‌دهد که در چهار سال گذشته، برچسب‌های اصلی نزدیک به ۷۰ درصد از موسیقی‌های موجود در فهرست پخش «New Music Friday» در اسپاتیفای را تشکیل می‌دهند. از این تعداد، 30 درصد محتوای UMG بود، در حالی که 19 درصد مربوط به Warner و 19 درصد برای Sony بود.

سهم برچسب های اصلی از موسیقی جدید در لیست های پخش اسپاتیفای مانند “Rap Caviar” و “Get Turnt” در همان دوره حتی بیشتر بود. 86 درصد از موسیقی های جدید اضافه شده به آن لیست های پخش از هنرمندانی است که توسط برچسب های اصلی نمایندگی می شوند. 87 درصد از محتوای لیست‌های پخش «برترین‌های امروز» و «پاپ در حال رشد» را از برچسب های بزرگ تهیه کرده‌اند.

Music Tomorrow به این نتیجه رسید که «اگرچه ساخت و انتشار موسیقی آسان‌تر از همیشه شده است، حمایت یک برچسب بزرگ – و قدرت بازاریابی آن – یکی از مهمترین عوامل تعیین‌کننده (اگر نه پیش نیاز) برای دسترسی به برخی از با ارزش‌ترین املاک و مستغلات است.»

از سال 2022، اسپاتیفای حدود 5000 لیست پخش رسمی پیشگام را مدیریت می کند که در این مطالعه مورد ارزیابی قرار گرفتند. Music Tomorrow اشاره می کند که شانس و اقبال ممکن است برای هنرمندان مستقل در حال تغییر باشد. در حال حاضر، آوریل 2022 از نظر داده‌های آن‌ها با New Music Friday که دارای 63 درصد آهنگ‌هایی از برچسب‌های غیرمهم است، پرت است. این تغییری نسبت به ماه‌های گذشته است که در آن انتشارات هنرمندان مستقل به سختی 30 درصد از محتوای موجود در فهرست پخش New Music Friday را شکست دادند.

اسپاتیفای می‌داند که نمی‌تواند به اندازه محتوایی که برای پلتفرم تولید می‌شود، ارائه دهد. به همین دلیل است که سعی کرده است با بالا بردن لیست های پخش ایجاد شده توسط کاربر و ارائه آنها به کاربرانی که سلیقه های موسیقی مشابهی دارند، این مشکل مقیاس بندی را حل کند. این حرکت به برجسته کردن هنرمندان نوظهور جدید کمک خواهد کرد که سلیقه سازان موسیقی به احتمال زیاد آنها را به تنهایی کشف می کنند – و با دیگران به اشتراک می گذارند.

فهرست‌های پخش انتخاب‌شده نیز تنها ابزار کشف در ارائه‌دهندگان جریان دیجیتال نیستند. الگوریتم‌های اسپاتیفای، پیشنهادات و سایر کانال‌هایی که به صورت شخصی کشف شده است را بیشتر اینگونه می کند که کسی که طرفدار یک گروه یا هنرمند خاص است ممکن است هنرمند مستقل دیگری با صدای مشابه را پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed