اسپاتیفای مبدل فایل صوتی به MIDI را به نام Basic Pitch معرفی کرد

اسپاتیفای Basic Pitch را به عنوان یک مبدل فایل صوتی به MIDI منبع باز معرفی کرد.

تیم تحقیق و توسعه اسپاتیفای از Basic Pitch، ابزاری رایگان و متن باز برای تبدیل فایل های صوتی به فرمت MIDI رونمایی کرده است. Basic Pitch با استفاده از یادگیری ماشینی برای رونویسی نت‌های موسیقی، توانایی تبدیل ضبط تقریباً هر ساز – از جمله صدا – را به نسخه MIDI دارد.

در طول 40 سال گذشته، نوازندگانی که از رایانه برای آهنگسازی، تولید و اجرای موسیقی خود استفاده می‌کنند، عمدتاً از استاندارد دیجیتالی به نام MIDI استفاده کرده‌اند که به عنوان نت موسیقی برای رایانه‌ها عمل می‌کند و توصیف می‌کند که کدام نت‌ها و چه زمانی در قالبی آسان برای ویرایش پخش می‌شوند. با وجود استفاده بسیار گسترده، ایجاد یک ترکیب از ابتدا با MIDI می تواند چالش برانگیز باشد. نوازندگان معمولاً نت های MIDI را با استفاده از رابطی مانند صفحه کلیدی که برای این منظور طراحی شده است یا تایپ دستی نت ها در نرم افزار خود تولید می کنند.

اجرای زنده با استفاده از سازهای واقعی اغلب برای کامپیوتر دشوار است تا تفسیر کند، که برای نوازندگانی که عمدتاً آواز می‌خوانند یا با کیبوردهای پیانو یا نرم‌افزارهای پیچیده آشنا نیستند، مشکل ایجاد می‌کند. برای نوازندگانی که با آهنگسازی MIDI آشنا هستند، هنوز هم می تواند یک فرآیند خسته کننده باشد.

اسپاتیفای می گوید: «برای حل این مشکل، محققان در آزمایشگاه هوش صوتی اسپاتیفای با دوستان ما در Soundtrap همکاری کردند تا Basic Pitch را بسازند – یک مدل یادگیری ماشینی که انواع اجراهای ابزاری را به MIDI تبدیل می کند.

Basic Pitch مزایایی را نسبت به سایر سیستم‌های تشخیص نت ارائه می‌کند، از جمله تشخیص انحراف گام و ردیابی چندین نت در یک زمان در بیش از یک ابزار. Basic Pitch از نظر منابع نیز سبک است و به آن امکان می دهد در اکثر رایانه های مدرن سریعتر از سایر سیستم های هم نوع خود اجرا شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «با ترکیب این ویژگی‌ها، «Basic Pitch» به شما امکان می‌دهد از ابزارهای مختلف ورودی بگیرید و به راحتی آن را به خروجی MIDI، با درجه‌ای از جزئیات و دقت بالا تبدیل کنید. سپس خروجی MIDI را می توان برای تنظیمات بیشتر به ایستگاه کاری صوتی دیجیتال وارد کرد.

هدف Basic Pitch این است که به نوازندگان و تهیه‌کنندگان امکان دسترسی به «قدرت و انعطاف‌پذیری» MIDI را بدون نیاز به تجهیزات تخصصی بدهد، و به آن‌ها اجازه می‌دهد هر زمان که الهام گرفتند، آن را ضبط کنند و بعداً آهنگ‌های خود را ویرایش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed