اسپاتیفای 16 میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU) را در سه ماهه سوم 2021 اضافه کرد که شامل هفت میلیون مشترک جدید بود که در پایان سه ماهه به 172 میلیون کاربر پولی رسید.
Spotify مستقر در استکهلم این آمار و سایر آمارهای قابل توجه را در تحلیل عملکرد سه ماهه سوم سال 2021 که به تازگی منتشر شده است، فاش کرد. MAU در پایان سپتامبر از 381 میلیون فراتر رفت، در حالی که حساب های پرداختی، در 172 میلیون فوق، چهار درصد QQ و 19 درصد سالانه رشد داشتند. این ارقام در مقایسه با بهبود 19 درصدی سالانه و پنج درصد افزایش سه ماهه برای MAU های پشتیبانی شده از تبلیغات می باشد.
برای مرجع، راهنمایی اسپاتیفای برای سه ماهه سوم 2021 بین 377 میلیون تا 382 میلیون MAU و همچنین 170 میلیون تا 174 میلیون مشترک ممتاز را پیشبینی کرده بود – البته به این معنی که این شرکت معیارها را برآورده کرد. به طور مشابه، پلتفرم سرگرمی صوتی در سه ماهه گذشته پیش بینی کرد که سه ماهه سوم 2.31 تا 2.51 میلیارد یورو درآمد داشته باشد و مجموع واقعی دوره به 2.50 میلیارد یورو (2.9 میلیارد دلار با نرخ ارز فعلی) رسید – 27 درصد افزایش نسبت به سال قبل و هفت درصد QoQ.
در درآمد سه ماهه سوم سال 2021 Spotify، درآمد پریمیوم 22 درصد افزایش سالانه (و 6 درصد سه ماهه) به 2.18 میلیارد یورو داشته است. از سوی دیگر، حساب های تبلیغاتی در سه ماهه 323 میلیون یورو تولید کردند که 75 درصد نسبت به سه ماهه سوم 2020 و 17 درصد نسبت به سه ماهه دوم 2021 افزایش یافته است. و جریان نقدی آزاد از 34 میلیون یورو به 99 میلیون یورو در سه ماهه بهبود یافته است.
Spotify همچنین فاش کرده است که ماه اکتبر را با تخلیه «دو سوم سهام خود در DistroKid» آغاز کرده است و به سود 132 میلیون یورویی دست یافته است. به علاوه، “درآمد حاصل از فروش” به 144 میلیون یورو (167.07 میلیون دلار) رسید و DistroKid در ماه آگوست اعلام کرد که “سرمایه گذاری قابل توجهی” با ارزش 1.3 میلیارد دلار دریافت کرده است.
با توجه به تفکیک منطقهای برای Spotify MAU، مجموع در سه ماهه سوم 2021 ثابت باقی ماند – یعنی 34 درصد در اروپا، 24 درصد در آمریکای شمالی، 22 درصد در آمریکای لاتین و 21 درصد در بقیه جهان – به استثنای یک درصد افزایش. برای بقیه جهان اسپاتیفای تصریح کرد: «ما رشد دو رقمی Y/Y را در همه مناطق با قدرت خاص در بقیه دنیا تجربه کردیم، جایی که عملکرد از سرگیری فعالیت بازاریابی در هند و رشد برنامه فوق در فیلیپین و اندونزی کمک کرد.»
مکان مشترکین پریمیوم Spotify (بر حسب درصد) به ترتیب فوق از سه ماهه دوم سال 2021 ثابت ماند، در اروپا 40 درصد، در آمریکای شمالی 29 درصد، در آمریکای لاتین 20 درصد و در بقیه دنیا 11 درصد.
بر اساس این گزارش، از نظر تلاشهای Spotify برای کسب درآمد از معاملات دوطرفه بازار بحثبرانگیز، حالت Discovery ” شاهد رشد Q/Q در مشتریان و سهم سود ناخالص بود.” به گفته (Marquee) “همچنین در طول سه ماهه سوم به بازارهای بینالمللی بیشتری از جمله فرانسه، موناکو، سوئیس، آلمان، اتریش و لیختن اشتاین گسترش پیدا کردهایم.”
و پادکست، به نوبه خود، با افزایش 300000 نمایش در سه ماهه سوم 2021، با 3.2 میلیون برنامه در Spotify در پایان سپتامبر در دسترس بود. این هجوم پادکستهای جدید شامل 32 نسخه اصلی و انحصاری Spotify در ایالات متحده و 76 برنامه از این قبیل در سطح بینالمللی است.
در این انتشار خاطرنشان میشود: «درصد MAUهایی که با محتوای پادکست درگیر بودند در طول سه ماهه افزایش یافت و نسبت به روند سه ماهه دوم شتابی را نشان داد» – که البته بدون فاش کردن درصد مشارکت دقیق بود. با این حال، این رقم بین سه ماهه چهارم 2020 و سه ماهه اول 2021 روی 25 درصد ثابت ماند و در سه ماهه اول و دوم سال 2021 به میزان متوسطی افزایش یافت.
در نهایت، اسپاتیفای 157500 سهم را با هزینه متوسط 222.86 دلار در قالب برنامه خرید سهام 1 میلیارد دلاری که در ماه آگوست رونمایی کرد، دوباره خرید. سهام این شرکت (NYSE: SPOT) در زمان انتشار این قطعه حدود هفت درصد افزایش داشت، یعنی به قیمت 269.52 دلار برای هر سهم.
و برای سه ماهه چهارم سال 2021، بخش های بالاتر Spotify بین 400 تا 407 میلیون MAU و 177 میلیون تا 181 میلیون مشترک premium و درآمد 2.54 میلیارد یورو تا 2.68 میلیارد یورو پیش بینی کرده اند. به طور گستردهتر، برخی در بخش مالی رشد بلندمدت قابل توجهی را برای این پلتفرم پیشبینی میکنند که اوایل این ماه گزینههای تجاری مبتنی بر Shopify را اعلام کرد.