آموزش استفاده از برنامه اسپاتیفای

استفاده از اسپاتیفای خصوصاً برای تازه‌واردان به آن کمی سخت و گیج‌کننده است و ویژگی‌های متنوع آن ضرورت آموزش استفاده از برنامه اسپاتیفای را به اثبات می‌رساند. اگر شما نیز جزء مشترکان میلیونی این سرویس جهانی هستید، اما برای به‌کارگیری قسمت‌های مختلف و بهره‌مندی از تمامی مزایای این سامانه به مشکل برخورده‌اید، به حتم اطلاعات موجود در این مطلب برایتان راه گشا است.

چگونگی استفاده از برنامه اسپاتیفای:

وقتی موضوع آموزش استفاده از برنامه اسپاتیفای به میان می‌آید، یک جنبه واحد را دربر نمی‌گیرد. بلکه مجموعه‌ای کامل از مفاهیمی مانند چگونگی پیدا کردن موسیقی، ساخت کتابخانه، تهیه Play List، دانلود موسیقی و ده‌ها فعالیت دیگر را شامل می‌شود. ما در این بخش به‌تمامی این موارد می‌پردازیم. بدین ترتیب راه استفاده از قسمت‌های متنوع اسپاتیفای را برایتان شرح می‌دهیم.

پیدا کردن موسیقی در اسپاتیفای:

صرف‌نظر از اینکه نسخه دسکتاپ را نصب نموده‌اید یا گوشی همراه، برای پیدا کردن موسیقی در اسپاتیفای می‌توانید، راه‌های بسیاری را طی کنید. در اولین روش نام آهنگ یا هنرمند موردعلاقه خود را پس از ضربه بر روی تب Search وارد نموده و بیابید. جستجوی پلی لیست‌های آماده‌شده توسط اشخاص دیگر نیز راه گشا است. این بار در قسمت Search پس از تایپ لیست محبوبتان، به دنبال پلی لیست‌ها به مدد اسکرول باشید. شاید به نتایج خوب و موردقبولتان دست‌یابید. بخش‌های جالب دیگری نیز در اسپاتیفای برای رسیدن به این منظور وجود دارند. بخش Browse لیست آهنگ‌های موردعلاقه شما را بر اساس سرچ های پیشینتان نمایش می‌دهد. قسمت Genres و Moods نیز شمارا به پلی لیست‌های موردتوجه و محبوب دیگران هدایت می‌کنند.

ساخت کتابخانه موسیقی در اسپاتیفای:

تب Your Library شمارا برای ساختن کتابخانه موسیقی و ساماندهی به موزیک‌های موردعلاقه‌تان یاری می‌رساند. این تب در انتهایی‌ترین بخش، صفحه ابتدایی سرویس اسپاتیفای قرار دارد. بدین ترتیب به‌محض دانلود یا یافتن موسیقی‌ها می‌توانید، آن‌ها در این کتابخانه ذخیره‌سازی نمایید.

ساختن پلی لیست در اسپاتیفای:

ساخت پلی لیست نیز بخش مهم آموزش استفاده از برنامه اسپاتیفای را شامل می‌شود، زیرا افراد از حضور در این سامانه هدفی جز رسیدن به کلکسیونی از آهنگ‌ها ندارند. برای این منظور دکمه‌ی Add to Playlist موجود در گزینه option کنار هر آهنگ را کلیک نمایید. در این حالت توانایی ایجاد یک پلی لیست جدید رادارید. البته برای تولید یک پلی لیست راه دیگری نیز وجود دارد. دکمه‌ی Edit در Your Music در بخش Playlist را بزنید. حال دیگر با لمس علامت + بالای سمت چپ صفحه پلی لیست جدید شما آماده است. قسمت Playlist شامل سه بخش Songs نام آهنگ، Artists نام هنرمند و Albums نام آلبوم می‌باشد. به‌منظور قرارگیری موسیقی در این بخش‌ها باید به Save موسیقی بپردازید. بدین ترتیب آهنگ در این بخش با مشخصاتش قابل‌رؤیت است.

دانلود آهنگ در اسپاتیفای:

بسیاری برای آنکه خود را از اتصال دائمی به اینترنت بی‌نیاز سازند، به دانلود آهنگ‌ها از اسپاتیفای می‌پردازند. فقط دقت داشته باشید، این عمل صرف هزینه فراوانی را بابت مخارج اینترنت برایتان به همراه دارد. همچنین شارژ باتری کاملی را می‌طلبد. به‌منظور دانلود آهنگ در اسپاتیفای به بخش Your Library بروید. سپس در بالای هر Playlist با سوئیچ بر روی هر بخش آن مانند Songs یا Artists یا Albums بدون محدودیت آهنگ موردنظرتان را دانلود نمایید.

صف‌بندی آهنگ در اسپاتیفای:

صف‌بندی آهنگ‌ها نیز به دلیل آنکه برای بسیاری لذت‌بخش است، اغلب در آموزش استفاده از برنامه اسپاتیفای گنجانده می‌شود. در ابتدای کار بر روی دکمه هم‌جوار هر آهنگ ضربه بزنید. حال با انتخاب گزینه Add to Up Next قادرید، به‌راحتی آهنگ‌ها را صف‌بندی نمایید. برای مشاهده صف تولیدی نیز باید در صفحه‌ی Now Playing بر روی آیکون در گوشه بالا سمت راست، ضربه وارد کنید.

فالو کردن هنرمند در اسپاتیفای:

بسیاری علاقه دارند، به‌محض انتشار یک آهنگ از هنرمند محبوبشان، متوجه این موضوع شوند. برای این منظور فالو کردن هنرمند یک ‌راه‌کار عالی است. با کلیک بخش فالو در صفحه هنرمند، همیشه وی را در دسترس دارید. اگر هم تمایل به مشاهده آهنگ‌های جدید گروهی از خوانندگان دارید. در بخش Related Artist در صفحه هر هنرمند لیستی کامل از هنرمندان هم‌تراز وی وجود دارد. با مشاهده این بخش از میزان عملکرد دیگر هنرمندان و آهنگ‌های تازه نشر آگاه می‌شوید.

اعمال تنظیمات در اسپاتیفای:

یکی دیگر از خدماتی بخش Your Library امکان دسترسی به بخش تنظیمات با لمس آن است. در این حالت آیکون چرخ‌دنده ظاهر و قابلیت تنظیمات وسیعی را در اختیارتان قرار می‌دهد. تغییر کیفیت پخش و دانلود، حالت آفلاین، پلی بک مداوم یا پخش بدون وقفه و … فقط بخش کوچکی از این امکانات است.

ارسال و اشتراک‌گذاری موسیقی در اسپاتیفای:

به‌منظور ارسال و اشتراک موسیقی در فیلدهای اجتماعی، توییتر، فیس‌بوک یا حتی افراد خصوصی اسپاتیفای امکان جالب‌توجهی قرار داده است. از طریق دکمه صفحات هنرمند، آلبوم یا لیست بخش قادرید به هدف خود برسید. حتی با راست کلیک کردن بر روی موسیقی موردعلاقه‌تان امکان اشتراک آن را در اسپاتیفای دارید. همچنین دکمه Send در سمت راست، قابلیت ارسال هر آهنگ را به شخصی خاص، برایتان امکان‌پذیر می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed