Spotify در حال آزمایش یک ابزار جدید ایجاد پادکست درون برنامه ای برای کاهش موانع ورود است. کاربران می توانند همه پادکست ها را از برنامه Spotify ضبط، ویرایش و منتشر کنند.
با توجه به ویدیویی که این ویژگی جدید را معرفی می کند، در حال حاضر در نیوزلند در حال آزمایش است. Spotify در سال 2019، Anchor، یک پلتفرم ایجاد پادکست، را به قیمت تخمینی 140 میلیون دلار خریداری کرد. اما از آن زمان، Spotify برای جذب تبلیغکنندگان و علاقه به ایجاد پادکستهای مردمی تلاش کرده است. آوردن ویژگی های اصلی Anchor به برنامه Spotify باعث کاهش اصطکاک می شود.
مایکل میگنانو، یکی از بنیانگذاران Anchor، میگوید این ویژگی به کاربران اجازه میدهد قسمتهای پادکست را بدون نیاز به ابزار یا سختافزار اضافی بسازند. دقایق کم و تغییر ویدیو، برخی از انتظارات را از ابزار ایجاد پادکست درون برنامه ای Spotify معرفی می کند.
یک دکمه + در نزدیکی “Your Library” در نوار پایین صفحه اصلی ظاهر می شود. با ضربه زدن روی آن گزینههایی مانند «Record Podcast» یا «Create Playlist» باز میشود. ضربه زدن روی گزینه Record، فرآیند ضبط را آغاز میکند. کاربران می توانند همه چیز را یکجا ضبط کنند یا چندین عکس را با فاصله بین آنها قرار دهند. پس از پایان ضبط، میتوانید کلیپ را ویرایش کنید و موسیقی پسزمینه را از طریق پیشتنظیمی از آهنگهای موجود اضافه کنید.
پس از ویرایش پادکست، کاربران عنوانی را انتخاب می کنند، توضیحات خود را برای این قسمت ایجاد می کنند و پادکست ها و آهنگ های دیگر را برای انتشار تگ می کنند. Spotify هیچ جزئیاتی درباره زمان عرضه این ابزار ایجاد پادکست درونبرنامهای در بازار گستردهتر به اشتراک نگذاشته است. اشتراکهای پولی پادکست و پادکستهای ویدیویی نیز بخشی از پلتفرم Anchor بودند، بنابراین جای تعجب نیست که ابزار ایجاد آن نیز انتقال پیدا میکند.
Spotify در سال 2019 دکمه “ایجاد پادکست” را در برنامه اصلی Spotify آزمایش کرد. اما این دکمه باعث شد تا کاربران برای شروع روند، برنامه “Anchor” را دانلود کنند. Spotify احتمالاً متوجه شده است که کاربران مایل نیستند به یک برنامه “ناشناخته” برای ایجاد پادکست خود اعتماد کنند، حتی اگر این محصول توسط Spotify خریداری شده باشد. قرار دادن این ویژگی در داخل برنامه، اصطکاک را کاهش میدهد و دسترسی به پادکست را برای «همه» آسانتر میکند.